Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
Guner: No, pokud je DA server tvořen pro oficiální questy, pak se dostáváme opět do bodu který se řešil na začátku. Proč tolik hráčů není nebo nechce být of PJ, a proč tedy není víc oficiálních questů?
Mofik: Takže, ty když nabereš do questu nováčka, tak mu neříkáš jak se to hraje? Když se tě zeptá na expy, tak mu neřekneš co a jak by mohl zlepšit, aby dostával víc? A výcvik? Nehrál snad tvůj cvičitel za postavy a neříkal ti jak máš správně akce postav vyhodnocovat a hodnotit - jinými slovy ti řekl jak má správně postava hrát? Nesimuloval záměrně spoustu hráčských chyb s kterými ses musel během výcviku vyrovnávat?
Já samozřejmě paušalizuju. Sám jsem PJ a snažím ctít přání hráčů a diskutovat o tom co a jak by chtěli. Právě to mě ale vede k přesvědčení, že jiní to tak nedělají, protože kdykoli hráče vyzvu k projevení vlastního názoru, tak mi odpovídají stylem "budu hrát tak jak mi řekneš". Popřípadě se hodně setkávám s tím, že když do diskuse přidám nějaký příklad možnosti řešení, tak je okamžitě přijat za svatý a všichni ho začnou používat.
Navíc, hráči a PJové se tu neustále poměřují. Je to vidět v diskusích na spoustě fór. Chtějí rady "aby se zlepšili", "kontrolu chyb ve svém neoficiálu", případně napadají kvalitu něčí hry. Když půjdeš po těch schodech nahoru, zjistíš že se hráči a neoficiálové ptají na konvence správné hry ofi PJů a ofi PJové svých cvičitelů a dohližitelů. Nemusí to být záměr, ale konvence zdejší hry leži v rukou cvičitelů a dohližitelů.
Btw. celé je to položené jako rečnická otázka. Neříkám, že je to špatně, nebo dobře. Nehodnotím. K aktuálnímu pojetí hry nás dovedlo dlouhých 5 let vývoje serveru. A mě jen zajímá jestli si uvědomujeme jak celý systém funguje. A jestli si na něj dokážeme udělat názor (vlastní, nikoli správný).
FinalFF: ale veď DA systém je určený pre Oficiálne questy a nie neoficiálne. A tam aj môže mať využitie to levelovanie.
Neoficiálne questy majú byť nato aby si si vyskúšal PJing a hru. Oficiálne questy ti majú predviesť to pravé orechové a preto sa dbá na kvalitu PJingu a neprejde výcvikom každý
Mirador: Jenže tady nejde o samotný expovací systém, ale o celý systém, který se bortí jako domeček z karet. Nejprve jsou tu oficiální questy. V nich se dostávají expy, za které si hráč leveluje postavy. A tady už celý systém pokulhává, protože málo který PJ na levelování postav hraje. Druhým aspektem je, kolik hráčů vůbec chce hrát podle oficiálního deníku, jakože nepředpokládám že číslo bude o moc větší než v případě PJ. Tady už se domeček pomalu bortí. No a nakonec tu máme poslední záležitost, a tou jsou neoficiální questy, kterých je opravdu mnohem, mnohem více než těch oficiálních. A protože neof PJ nemohou expovat, tak v podstatě ani nemůžou využít možnosti postav, a expovací systém tím pádem pozbývá širšího využití. Tím se celý domeček zbořil úplně.
Podle mě by se měl levelovací systém překopat tak, aby ho mohli využívat všichni hráči DA. Nebo ještě líp, aby ho chtěli využívat.
A co se týče těch hodů kostkou, tak není problém vytvořit tlačítko, po jehož kliknutí se náhodně generovaný hod automaticky odešle PJ, v jehož questu zrovna hod proběhl. Třeba na havrana. Tím upadá možnost podvádění u hráčů, a zároveň nehrozí, že by PJ odehrál souboj za hráče.
Mofe, psal jsem, že je to vtip. Jen mě to napadlo a pobavilo, když si vzpomenu na ty xichty auditorský, co nám tu slíděj ve firmě a prověřujou a radí a poučujou. Občas s náma i nějakou tu věc, co děláme špatně procvičí.
Hrát nováčky učí chůvičky. A pokud vím, nikdo z nás teda vyloženě nevštěpuje nováčkům, že to a to mají dělat, to a to ne. Vedeme je, řekl bych, vcelku volně, jediné kritérium je, abychom je vedli co nejlepšími cestami