|
Tvorba Questu I. - Název, žánr, prostředí, doba.
Dalo by se říct, že toto téma už zde bylo probíráno, ale já bych se do něj rád ponořil trochu více. Zajímalo by mne, jak postupují ostatní PJové při tvorbě questu od prázdného stolu až po hotový quest.
Pro mne je celkem zásadní už samotný název Questu. První věc, která má člověku něco říct. Někteří asi vymýšlí název jako poslední, nedávají mu takový význam. Já se v něm vždy snažím najít nějakou skrytou souvislost. Nějakou zápletku, nenápadně vnořenou tak, aby si hráč co nejdéle lámal hlavu jejím významem.
Co se žánru týče, opět podobná otázka: Jaký a proč? Já osobně se držím fantasy, jež je trochu říznuté technikou. Hráči by mohli přiznat, proč z mého Questu postupem času zmizeli, ať už to bylo z nedostatku času či chybějící představy. Nově zkouším gangsterský quest, kdy mi po sakra dlouhé době docvaklo, že by mi jeho vedení mohlo přinést více možností pro rozlet, než fantasy, kde nejsem tolik znalý prostředí a okolních záležitostí.
Tím se dostáváme k prostředí. Je dobré zvolit něco skutečného? Vymyšlené, fiktivní prostředí? Bájnou legendu? Těžko říct, co je dobré, proto otázku trochu upravím - Jaké prostředí je dobrou volbou pro vás, PJe města DarkAge? Máte nějaký zajímavý důvod, proč volit nějaké prostředí? Ať už vášeň, zájem o něj či ochota se v něm zorientovat více prostřednictvím hry?
A co doba? Klidně by se dalo kombinovat současné prostředí s časovým odstupem do kterékoliv strany, určitě by se dala vmáčknout důležitá historická událost do současnického kabátku. Já se držím spíše vlastní doby, nepříliš závislé na naší době, ačkoliv věda a výzkum, životní úroveň a podobné se vyvíjí v podstat stejně.
Takže abych to shrnul, jaký je váš recept na prvotní myšlenku Questu? Co vás inspiruje a postrčí, abyste začali uvažovat nad prvotními pilíři příběhu? :)
|