Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  13  >>

       
         Morgh
        23:22:05  20. prosince 2013
      Alliant: ahoj, =) tvůj verbíř je dobře napsaný a přehledný. Co tak ale sleduju, dost často vnímám nelibost ze strany hráčů k takovým těm klasickým příběhům typu Pán Prstenů, Harry Potter apod. Možná už jen kvůli tomu profláklýmu názvu Hunger Games lidé verbíř ani nezobrazí. Alespoň já ho jen přelétl očima a řekl si: "Jo jasně, další příběh podle knížky..." Pokud chceš zaujmout, zkus přijít s příběhem, který se třeba Hunger Games inspiruje jako teď, ale vymysli nějaký lákavější název. ;-)

      Zároveň počítej s tím, že ty musíš zaujmout. Děláš si na Verbíři reklamu a je na tobě, abys svůj příběh zájemcům co nejvíce přiblížila. Když napíšeš, ať se Ti zájemci, kteří Hunger Games neznají, ozvou, házíš jim tím další zbytečný klacek pod nohy.
      V takovém případě už potencionální hráč, kterému nic kniha ani film neříkají, ztrácí zájem. A to jenom proto, že ty po něm chceš další činnost. Musí psát havrana, pak ještě čekat než odepíšeš a vlastně si vůbec není jistej, jestli o tu hru ve výsledku stojí a vzdá to. Kdybys svět představila trochu konkrétně ve Verbíři nebo na začátku Q., jak Ti radí Townie, mohla bys takové ztrátě možných zájemců předejít.
      Hodně zdaru.


       
         Townie
        21:36:20  20. prosince 2013
      Myslím, že ten verbíř je napsaný vcelku dobře a výstižně, ale celkem zásadní je i doba, kdy lidi hledáš myslím, že se tu najdou lidé, které takový žánr osloví. Jen začínají zkoušky na školách, přesčasy v práci před svátky a podobně. Chce to jen trpělivost a trochu prozkoumat zdejší vody (krčma, Zeď nářků), jak už zmínil Alim :) Taky by bylo dobré připravit do Questu pár informativních příspěvků o světě, aby hráči viděli, jak promyšlené to máš a aby o Tobě měli představu jako o PJi

      Megas: Debata stojí, ale řekl jsem si, že to tu nechám do Nového roku a pak kdyžtak začneme dalším tématem, když je teď tolik lidí zaneprázdněných


       
         Alim_Thor
        21:24:31  20. prosince 2013
      Ahojda, já ti asi neporadím, jak lidi zaujmout, na to bych musel nejprve přečíst tvůj nábor, ale stejně pár rad odemne:
      Můžeš zkusit nahodit nějakou mini upoutávku na fora, upozornit na sebe. Třeba se poptat na tlachách, hodit něco na Zeď nářků. Pár lidí to čte, můžeš tak skrze to někoho nalákat. Dobré je taky zkusit najít lidi na chatech (v krčmách).


       
      (uživatel smazánAlliant
        14:50:37  20. prosince 2013
      Zdravím. Do mého questu nejdou lidi. Co mám udělat, abych zaujala?
      Předem děkuji


       
        Megas
        21:36:27  18. prosince 2013
      Neodehrál jsem tady na DarkAge zatím moc questů, nicméně jak vidím, debata už nějakou dobu stojí na místě, tak bych se k tomu také vyjádřil.

      Má tvorba vždy začíná u nějakého nápadu, který dostanu často při nějaké nudné zdlouhavé činnosti(ať už se jedná o míchání betonu na zahradě nebo o sezení ve školní lavici). Tento nápad většinou bývá notně strohý. Často sestává jen ze základní myšlenky, kterou může být třeba jen jedna věta, ba dokonce jedno slovo(např. "Skupinka lidí v pustině." nebo "Doprovod").

      Když s tímhle nápadem později pracuji, což bývá doprovázeno poslechem různých filmových soundtracků, které mi přinášejí inspiraci, nerozmýšlím dlouho nad prostředím a žánrem. Zkoušel jsem jiné, než fantasy a dopadlo to velmi bídně. Prostředí bývá zcela fiktivní, ačkoli jsem uvažoval o přenesení děje třeba k nám do města a přilehlých vesnic. V současné chvíli dotvářím promyšlený svět(jeho základy je možné spatřit v dobrodružství "Karavana do Dawnhallu"), do kterého budu později směřovat veškeré své questy. Mám rád středověk říznutý fantasy, ale sám si do něj přidávám ještě steampunkové prvky a většinou v nemalé míře.

      Název vymýšlím někdy během celého procesu tvorby questu("jak mě to zrovna trkne"). Nehledám v něm nějaké komplikovanější souvislosti. Beru jej čistě informativně a popisek se snažím psát tak, aby navodil chtěnou atmosféru případnému čtenáři, ještě než spatří první příspěvky.


       
         Lutus
        21:30:57  26. listopadu 2013
      Ahoj, na začátek je třeba poznamenat, že online quest jsem už pár let nevedl. U živých dobrodružství postupuju trochu jinak...

      Jinak můj postup býval asi takovej:
      1) Základní myšlenka - o co v questu půjde, co očekávám že hráči (postavy) budou dělat a cítit. Např. v questu Co je žold.. to bylo, že hráči se budou muset především skrývat, plížit nepřátelským územím. V questu Prázdno jsem očekával, že budou objevovat zákonitosti takové minisféry a s touto znalostí se dokážou zkontaktovat s ostatními hráči. V Kraji dvou bratrů jsem měl zase vymyšleno jak se bude děj vyvíjet nezávisle na hráčích a čekal jsem jak do něj hráči zasáhnou.

      2) Prostředí - v podstatě se mi vždycky vyplivne už při vymýšlení právě té původní myšlenky. Mám rád víceméně uzavřené prostředí, kde se postavy neustále setkávají s těmi stejnými CP. Snažím se o úzkostnou atmosféru a na vývoji CP směrem ke dnu se to hezky demonstruje. Žánrově se snažím co nejvíce přiblížit temnému středověku (libuji si v zaostalosti, žádnej steampunk), který (hlavně kvůli herním mechanismům) říznu trochu fantasy. Pochopitelně vymýšlím vlastní názvy, aby mě někdo lépe historicky sečtělejší nemohl odhalit u nevědomosti.

      3) A teď konečně přichází na řadu název.. Ten rozhodně nepodceňuji - snažím se o jednoslovný a nicmocneříkající. Titulek buď doplňuje název (Co je žold.. ..leží-li daleko od místa tvého skonu) nebo tam plácnu nějakou rýmovačku (Prázdno - Bloudící osamělé duše tváří se poněkud suše). Samotný podtitulek prozrazuje o myšlence questu víc než název - většinou se snažím ho použít v nějakém příspěvku, ideálně závěrečném (Jenom sníh - zhořkne pocit svobody). Když to nejde z pohledu PJe, tak to vložím do úst některé z postav. (nemusí to být doslova). Obecně pojímám Název+titulek jako takovou hádanku.


       
         Townie
        19:53:06  25. listopadu 2013
      Tvorba Questu I. - Název, žánr, prostředí, doba.

      Dalo by se říct, že toto téma už zde bylo probíráno, ale já bych se do něj rád ponořil trochu více. Zajímalo by mne, jak postupují ostatní PJové při tvorbě questu od prázdného stolu až po hotový quest.

      Pro mne je celkem zásadní už samotný název Questu. První věc, která má člověku něco říct. Někteří asi vymýšlí název jako poslední, nedávají mu takový význam. Já se v něm vždy snažím najít nějakou skrytou souvislost. Nějakou zápletku, nenápadně vnořenou tak, aby si hráč co nejdéle lámal hlavu jejím významem.

      Co se žánru týče, opět podobná otázka: Jaký a proč? Já osobně se držím fantasy, jež je trochu říznuté technikou. Hráči by mohli přiznat, proč z mého Questu postupem času zmizeli, ať už to bylo z nedostatku času či chybějící představy. Nově zkouším gangsterský quest, kdy mi po sakra dlouhé době docvaklo, že by mi jeho vedení mohlo přinést více možností pro rozlet, než fantasy, kde nejsem tolik znalý prostředí a okolních záležitostí.

      Tím se dostáváme k prostředí. Je dobré zvolit něco skutečného? Vymyšlené, fiktivní prostředí? Bájnou legendu? Těžko říct, co je dobré, proto otázku trochu upravím - Jaké prostředí je dobrou volbou pro vás, PJe města DarkAge? Máte nějaký zajímavý důvod, proč volit nějaké prostředí? Ať už vášeň, zájem o něj či ochota se v něm zorientovat více prostřednictvím hry?

      A co doba? Klidně by se dalo kombinovat současné prostředí s časovým odstupem do kterékoliv strany, určitě by se dala vmáčknout důležitá historická událost do současnického kabátku. Já se držím spíše vlastní doby, nepříliš závislé na naší době, ačkoliv věda a výzkum, životní úroveň a podobné se vyvíjí v podstat stejně.

      Takže abych to shrnul, jaký je váš recept na prvotní myšlenku Questu? Co vás inspiruje a postrčí, abyste začali uvažovat nad prvotními pilíři příběhu? :)


       
         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.


       
         Hrun
        14:37:46  25. listopadu 2013
      Je na čase, aby po mě někdo převzal úděl oživování tohoto fóra. Předávám ho do rukou Towniemu, který se tu teď o to bude zase na čas starat.

      Hřiště je tvé, Townie. :)


       
         Lutus
        08:56:31  8. listopadu 2013
      Krom posledního odstavce souhlas s Pavettkou.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).