Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
Kreslim vlastní a dělám to moc rád a tak ujetě podrobně, že to trvá strašně dlouho a ve finále je to k ničemu :D
Jen pokud mam daný svět (třeba teď Dragon Age) používám jejich.
Ehm, je tu dlouho ticho, takže doufám, že nic nepřerušuju (kdyžtak mě něčím prašťte), ale chtěla jsem se zdejšího PJstva zeptat - co mapy?
Vymýšlíte a kreslíte vlastní, recyklujete slepé, používáte nějaký map generator? Anebo je vůbec nepoužíváte, protože vám to přijde zbytečné, a vystačíte si s popisy?
Harrieta - jedině snad pokud to má nějaký význam pro konkrétní dobrodružství.
Lepší nechat hráčům volnost. Ovšem zas ne absolutní. To opravdu záleží na situaci.
Může se stát, občas, že vyvstane nutnost, aby PJ určil pořadí - např. jedna postava má k dispozici informaci, či předmět, který může způsobit zásadní dějový zvrat a hráč chce reagovat, jen třeba nemůže až tak rychle, jako někteří jeho kolegové.
Mě nejde o to jak já to mám dělat, spíš o to, jak to vidíte vy, co se vám nejvíce osvědčilo:-) Setkala jsem se tady totiž s tím, že mi bylo řečeno, že se musí jen přesně podle pořadí. Tak se mi to moc nezdá. Já to tak nepraktikuji a tak jsem chtěla slyšet názory jiných, co ve svých Q upřednostňují
Nahodilé, ale s logikou věci. Píše ten, kdo na to má zrovna čas a chuť, pokud však psal těsně před pj vstupem a reagoval na postavy 1 a 2... je vhodné aby po Pj vstupu reagovala 1čka a 2ka dřív než opět ten hráč. Pokud bys chtěla uplatňovat předem stanovené pořadí, budou ti dřív nebo později vznikat nehorazné prodlevy a hráče to přestane kvůli tomu bavit.
Taky zkusím dát něco do placu. Četnost příspěvků - používáte přesný koloběh? Např. je 5 hráčů v Q. Napíše PJ, pak postupně 1, 2, 3, 4, 5 a znova PJ a pak 1, 2, 3, 4, 5? Nebo povolujete nahodilé střídání? Např. PJ, 1, 2, 3, 5, 4, PJ, 3, 5, 1, 4, 2? Co se vám z toho jako PJ nebo i hráčům více osvědčilo?
Podle mě pokud už stavět na nějakém známém herním/knižním/seriálovém/filmovém světě, tak záleží na zápletce jak psala Pavettka. Ideální mi přijde varianta vedlejší, leč důležité dějové linky ke známému příběhu. Dám pár příkladů co mě napadají:
- Zaklínač - popsané reálie, konflikt s Nilfgaardem a válka, ale můžu tam cokoliv.
- Harry Potter - co dělali spolupracovníci Fénixova řádu se neřeší, co se dělo v Bradavicích v průběhu sedmého dílu nikdo moc neví, je to volné pole.
- Hvězdná brána - již zmíněný svět, je známé zázemí a CP, ale těch týmů bylo tolik...
- Válečné konflikty všeho druhu (Napoleonské války, WW I, WW II...).
Už vytvořený svět je fajn, protože PJ nemusí vymýšlet z reálií vlastně nic. Na druhou stranu se musí připravit a znát je minimálně stejně dobře jako hráči, pokud chce zachovat dojem a atmosféru.
Já třeba vedu Q ze světa Warhammeru 40,000 a i když se tomu světu věnuji (hlavně kvůli knihám, wargaming neprovozuji) už pár let, tak na některých příspěvcích zejména encyklopedického rázu strávím i pár hodin sháněním a sumírováním informací (ne všichni hráči ten svět znají). Na druhou stranu i tak zůstává volnost toho co si vymyslím obrovská a ty mantinely jsou opravdu široké.