Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
Lorgen: Tvůj quest by měl být hodně zajímavý a zábavný, aby hráče bavil. Taky si musíš vybrat hráče, kteří vážně chtějí hrát a nejsou tu jen na jednodenní návštěvě.
Perilan: tak deterministicky jak jsi to řekl bych to neřešil. Dosti záleží na hře.
Já dělám hry na světě založené, mám povědomí o všem a buduju stránky, kde jsem schopen to předat. Na druhou stranu jsou hry na svět kašlající. Když by si tu někdo dal hru podobnou Little fears kde hráči hrají malé děti vzdorující strachu, nepotřebnuje o okolí říct skoro nic. Když bude hra o iluminátech a intrikách, je potřeba říct mnohé. Když je to nějaká obyčejná hra ve vesnici v pohraničí, může stačit relativně málo.
Rozhodně bych to ale nevztahoval k realitě. Jen se zamyslete nad sebou, co vše o svých přátelích, městě, republice, světě, vesmíru víte. I když dáme jako axiom že ve středověku nebyla vzdělanost a lidé věděli neskonale méně, stále to co se snad v jakémkoliv questu hráči dozví je jen zlomek toho, co normální sedlák asi věděl. Ono to ostatně ani jinak nejde, ten sedlák měl na shrabávání informací o okolí celý život, hráč má pár dní (a to málokdo tomu opravdové dny aktivity věnuje).
Takže závěr? Ideálně je informovat, pokud to jde. Jde hlavně o formu a dávkování - stoh na 50 stránek nikoho nenadchne, ale nějaké základy ve formě bajek, pohádky o stvoření světa, výňatku z kroniky... to dá informaci nádech a čtivost. A když na to autor není, stačí ty informace rozdělit alespoň do logických celků tak, aby se v nich dalo dobře hledat zpětně když jsou potřeba. Nejsme zde ve škole, abychom se učili historii temných království nazpaměť.
Tindo.. to je zase v přímé úměře k tomu, co postava má vědět; jak je informovaná. Kdejaký sedlák bude znát cenu píce obilí na trhu, cenu chleba nebo piva v hospodě.
Jen málokdo naopak bude vědět, jak se má vnitřní politická situace v zemi, kdo tahá za nitky a kdo ne, kdo je u moci a kdo se jen tváří, že má silnou pozici... a tak dál, a tak dál :) urči si informovanost hráčů a podle toho pak informace rozděluj. Základní povědomí ale musí mít každý, vyhneš se díky tomu zbytečnému doptávání během příběhu.