Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  53  >>

       
         DonSimon
        21:58:31  8. listopadu 2010
      FinalFF.. PJtest usnadňuje cvičitelům práci. Odfiltruje lidi, kterým chybí cílevědomost nebo nemají dostatečné znalosti. Také zařídí to, že se nemusíme hned věnovat nováčkům, kteří tu jsou první den - ti tu jsou tak nuceni chvilku pobýt a získat trochu zkušeností. A pokud sem přijde někdo zkušený z jiného serveru, bývá mu odpuštěna expová hranice a složení testu pro něj nebývá větší problém. Realita je bohužel taková, že podobné síto je tu nutné (jiný otázka už je obsah daného testu, který už neodpovídá tomu, co se tu hraje tak dobře, jako kdysi).


      Andílek.. já si dovolím tvrdit, že se mýlíš. Troufám si to tvrdit mimo jiné i na základě toho, jak (ne) funguje Tvůj quest, na kterém jsi nám chtěl předvést, jak to může fungovat jinak a lépe.

      Cituji: Právě to mě ale vede k přesvědčení, že jiní to tak nedělají, protože kdykoli hráče vyzvu k projevení vlastního názoru, tak mi odpovídají stylem "budu hrát tak jak mi řekneš". - Tady klasicky viníš ostatní za to, že Tobě něco nefunguje. Naprostá většina hráčů prostě očekává klasické schéma hráč-PJ, intuitivně jim dává smysl rozdělení rolí a dokáže se v takto nastaveném prostředí orientovat. Pokud to změníš, jsou z toho zmatení a nebaví se o nic víc.

      Kale.. Možná ano, ale už je to zažitý název. A všimni si, že obvykle se cvičenec opravdu něco naučí - jen není možné probírat všechno a není možné očekávat příliš "high level" věci.


       
        Kale
        21:38:08  8. listopadu 2010
      DonSimon: Pak by se to tedy nemělo jmenovat výcvik, ale zkouška. Výcvik je od toho, že někoho cvičíš, a proto si myslím, že by se kromě probrání se základními schopnostmi adepta na PJ měl dotyčný i něco naučit..

      Andílek: Co se týče tvé poloankety.. kombinace A a E. Beru jako nutné zlo, že existuje škatulka, do které bych se měla zařadit, nicméně v té škatulce jsou i věci, které mi usnadní hru a ulehčí práci s hráči, věci poměrně přirozené. Což neznamená, že si v questu tu svou škatulku nepozměním, abych hrála přirozeně,a ne jako naprogramovaná.


       
         Angeluss
        20:09:47  8. listopadu 2010
      Nakor: Mno a proč tak nehraješ, pokud víš, že by tě to bavilo?


       
         Nakor
        19:58:15  8. listopadu 2010
      Dobře přiznám se, já jsem se systémem expování nespokojený.

      Dobrá, asi bych to měl přiblížit. Co mi na místním hraní trochu vadí je malá akčnost hry a neudělování zkušeností za zabité nestvůry, splnění úkolů. Na druhou stranu se mi líbí, že tu je důraz na hraní charakteru a postav. I tohle patří k RPG hrám, jinak by se s toho stala jen bezduchá mlátička.

      Osobně bych preferoval hru pomocí kratších příspěvků, ale častějších, bez důrazu na literární stránku psaného textu.


       
        Kwjetak
        19:39:18  8. listopadu 2010
      Já sám pochybuju, že se ukáže barevná kostka, co je tady se systémem nespokojená. (tedy taková, která ještě neodešla)


       
         Bizarro
        19:34:17  8. listopadu 2010
      Angeluss 18:07:17 8. listopadu 2010

      Sice to byla reakce na Mofika, ale dovolím si také zareagovat.

      Nemůžeš od nováčka chtít, aby ti řekl, jak si představuje hru. Proč? Protože se sám s textovým RPG seznamuje a nic podobného nezná. Zná jen pojetí hry, co je mu tady nabídnuto jako první a co většina lidí tady (dle mého názoru) bere jako vzor správného hraní.

      Žádný div, že tvé rozhodnutí bere jako něco svatýho, protože PJ je brán jako někdo, kdo tomu všemu rozumí a má poslední slovo. Já bych si tedy v začátcích nedovolil Devlinovi (můj první ofic. PJ) jakkoli kecat do příběhu i kdyby mě k tomu vyzval. Podotýkám, že zde beru nováčka jako někoho, kdo něco takového vidí zde poprvé a ne člověka, co třeba sem např. přišel z jiného serveru.

      Osobně se přiznám, že mi tenhle styl PJování a systém vyhovuje. Většina hráčů se baví (tedy alespoň si to myslím) a to mi ke spokojenosti stačí. Svět si můžu přizpůsobit, jak potřebuji a jak to považuji za vhodný. To vše jednoduše proto, že neznám nic lepšího a nemám s čím porovnávat. Tolik k tomu.


       
        Final
        19:30:27  8. listopadu 2010
      Mystr: Zrovna ty mi nepřijdeš jako člověk, který by někdy použil levelovací systém ve hře. Takže mlč.


       
        Jakub.s
        19:27:23  8. listopadu 2010
      Mystře, klid. Má právo na svůj názor, stejně jako Ty.


       
        Cathan
        19:25:19  8. listopadu 2010
      Final plácáš hlouposti


       
        Final
        18:57:03  8. listopadu 2010
      Guner: To byla jen řečnická otázka. Problémů je tu víc. A jedním je právě i nefunkční levelovací a expovací systém.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).