Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  5  >>

       
         Guner
        19:34:40  14. srpna 2015
      Omámená v zmysle, že je v kóme, alebo vzmysle že blúzni?


       
         Lordamen
        19:16:45  14. srpna 2015
      Zdravím všechny,

      měl bych jednu malou otázku.

      Pro doplnění max.životů spánkem, je potřeba 8 hodin nerušeného spánku (nějak se to ještě opravuje dle odolnosti, ale to je teď jedno).
      Ale co když je postava omámena, nějakým jedem,bylinou,kouzlem, atd.?
      Vyléčí se životy nebo ne?

      Díky za odpověď.

      Lord.


       
         Lutus
        12:10:08  5. srpna 2015
      Podals prst. Cos čekal? :D


       
         Alim_Thor
        11:17:11  5. srpna 2015
      Hmmm... vy mi teda dáváte. Poznamenal jsem si, i když nevím jak to splní očekávání. Lutova otázka mi přijde rovnou na nějakou analýzu a ne se na to jednoduše ptát Ale preference delky přispěvku by nějak jednoduše zjistit šla.


       
        Elanius
        16:12:16  2. srpna 2015
      Velmi dobrá poznámka-ano, preferovaná délka příspěvků a preferovaná aktivita jsou velmi důležité body...


       
         Lutus
        15:56:26  2. srpna 2015
      Za sebe by mě docela zajímalo, jestli běžná délka příspěvku ovlivňuje jejich aktivitu v něm a jak zásadně.


       
         Alim_Thor
        10:04:39  31. července 2015
      Naruším vám tu debatu a rovnou se zeptám. Je něco, co byste rádi věděli o hráčích před tím, než založíte Q, než nahodíte verbíře? Či cokoliv, co byste rádi věděli o hráčské komunitě na DA a šlo by se na to zeptat jednoduše anketou?

      Za mne to je určitě: Preferovaný žánr (nejoblibenější či ten, co by si chtěli nejraději zahrát nyní), preferovaná aktivita v Q a zda jim již někdy zemřela postava.

      Sbírám náměty na anekty, které by mohly třeba někdy nějakému pj pomoct nebo alespoň říct něco zajímavého o hráčích na DA.


       
        Elanius
        15:12:07  12. července 2015
      Osobně se většinou držím cesty nejmenšího odporu. Čili pokud existuje reálná alternativa, že postava upustí od svého budoucího jednání/nějakým jiným způsobem změní děj, jednoduše jí nenechám řešit problémy budoucnosti, dokud se nedovede ke zdárnému konci přítomnost.
      A pokud rozhovor pokračuje, ale rozhodnutí z něj vzešlá nemá jeho další průběh reálnou naději ohrozit, neodehrávám ho v přímé řeči a pouze sumarizuji (což je zároveň hráčův hypotetický poslední možný bod zvratu).

      Takže, suma sumárum vše co jsem k tomu hotov říci je poněkud veselý závěr: znejte hráčské postavy a pokud nevěříte svému úsudku, zkuste se hráče dotázat na jeho názor přímo (pokud je rozhovor ve hře opravdu ve fázi, kdy lze zvažovat jeho zakončení, nic by se tím již pokazit nemělo).

      Ohledně realističnosti celkově......hmm, tu zde vnímám jako téma všeobecně velmi zajímavé, zejména s přihlédnutím ke skutečnosti, že oficiální pravidla DA jsou stavěna spíše pro živou hru a v podmínkách internetu tak úplně nefungují (jak jsem již kdesi kdysi zmiňoval, dokladem toho je už samotná rubrika: Dohrané oficiální questy (v DM)). Osobně jsem toho názoru, že dobrodružství vedené online může v praxi plně fungovat jen formou společně psaného příběhu-tj. PJ se musí vzdát monopolu na "okolní svět" a hráči zase na své postavy, samozřejmě pod případnými (nejspíš nezbytnými) domluvami mimo hru.

      Při současném oficiálním pojetí hry je totiž většina dobrodružství beztak odsouzená k nedohrání z důvodu postupného úpadku zájmu/časových možností a dojde-li při klasickém stylu k navýšení kvantity na úkor kvality.....no, tak je to tak nějak na úkor kvality, že? Hrát za postavu v takovém neukončeném dobrodružství bych poněkud nabubřele přirovnal k pití vína odpařujícího se při dotyku jazyka-i když hrajete jen pro své postavy a ne pro příběh, zážitek bude stále poněkud nepříjemně "neuzavřený".

      Závěrem tak asi toliko, že má-li být cílem hra plně realistická co do herní interakce, nejspíš bude opravdu mnohem lepší zkoušet takovou hru "naživo". Výsledek hry formou společně budovaného příběhu, tj. formou v praxi snad fungující i v online prostředí, je poté logický právě ve svém výsledku a z totho směru je možno se z něj těšit pouze právě tak, neboť i hráč zde přece jen zaujme roli určitého nitkáře a směřuje již kroky nikoli svého přeneseného já, nýbrž většího množství živých či neživých prvků okolního světa.

      P.S.: Promiňte ten komolný jazyk....



       
         Townie
        12:11:54  12. července 2015
      Je možné, že se to tu už někde probíralo, ale myslím, že s postupem času by se na to mohl trochu změnit názor. Rád bych se vás všech tedy zeptal, co si myslíte teď a tady.

      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost

      Když jsem vedl questy, hodně se mi stávalo, že jsem se reakcemi dost vracel do minulosti. Zatímco postava už postupovala někam dál v ději, ještě pořád mluvila s člověkem na počátku oné cesty. Mohlo to klidně dojít do fáze, kdy by se postava na cestu ani nevydala a v tu chvíli by asi nastal problém. Od ostatních PJs mi to bylo dosti vytýkáno a tak by mne zajímalo, jaký je názor vás všech?

      Přeci jen, já osobně vedu (nebo jsem vedl) questy s účelem dostat postavy do trablí především psychického ražení. Questy, v nichž je jen boj, boj a zase souboj, mne moc neoslovují, proto i já jako PJ volím spíše jinou cestu. Více nechávám hráče poznávat postavy v příběhu, komunikovat s nimi, řešit nějaké záhady.

      Problém je, že realističnosti tady nejde dosáhnout. Zajímalo by mne tedy, kdy je podle vás správná chvíle takové debaty a podobné věci utnout, popřípadě jak jinak to řešit? Pro mne je to totiž pokaždé určitá oběť na realističnosti. Odehrát to třeba někde v krčmě by podle mne taky nebylo příliš ideální. Nebo by bylo lepší se do takových věcí vůbec nepouštět? Co myslíte?


       
         Lutus
        11:49:30  3. července 2015
      Taky strašně rád kreslím mapky. Občas je ani hráčům neukazuji, jen se kochám a inspiruji. Například teď vedu quest, kde se hráči potulují po herním území v malých skupinkách a já si zakresluji do mapy, jak se míjejí. Čistě pro zábavu :)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).