Duší celkem: 900
Přítomných duší: 2
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  29  >>

       
         Guner
        12:33:12  9. ledna 2012
      Ja hrám hru dosť voľne, hráčov nenútim k "bratríčkovaniu" typu júú sme v queste to znamená, že sme spolu v skupine. Ja mám vytvorený celý svet. (Mám dva svety, vlastne by som to nerátal ako svet, ale ako ostrov na mory.) No a keď má človek svet, v ktorom je maximálne 1 veľké mesto a pár dedín, plus hory lesy atď... tak nie je problém, aby sa v tomto svete voľne pohybovali, a nejaké náhodné udalosti zapoja do deja tohto sveta aj postavy. Nikde totiž nie je napísané, že ak je vypísaná odmena za dolapenie vraha. Že im nejaký iný dobrodruh (CP) ukradne túto úlohu a splní to skôr ako oni.

      Ale ak ide niekto robiť Quest/PJ prvý krát, určite si treba premyslieť hlavnú zápletku, vedľajšiu zápletku a hlavné CP ktoré tu budú vystupovať.

      (Poznámka pre každého: keď vytvárate vedlajšie zápletky, zapisujte si to. Pamätám si, že sa mi stalo, že som zabudol na niektoré úlohy )


          11:00:03  9. ledna 2012
      Osobně si většinou vymyslím hlavní lídry dané zápletky. Korporace, silné osobnosti, krále… Pak jim pevně určím charakter a cíl, kterého se drží a který je zároveň svazuje a dává jim přesný morální kodex. Poté vymyslím okolí, které dané postavy/korporace znechucuje, kontroluje, inspiruje, pomáhá jim (policie/armáda, lidé, démoni, určité instituce, zrádci, milenci/milenky).

      Jelikož nikdy nejde vést otevřenou válku, přichází na řadu banda naivních floutků s nutkavou postavou pomoci zachránit svět. Ani do začátku nepotřebují vědět, jak to všechno začalo a proč to tak je… důležité je, že cítí, že pomáhají. Nebo že prostě musí něco dělat, aby si zachránili svou kůži. Podle charakterů lídrů se potom postavy připojují k jedné nebo druhé straně podle toho, který charakter jejich postavám v danou chvíli přijde jako „ten hodný“.

      Největší problém mi dělá vymyslet okovy na lídry, které jim brání v přímém ataku toho druhého nebo v jeho konfrontaci. Také důvod, proč by asi tak chtěl neznámé neokoukané a většinou méně zkušené postavy na místo jednoho elitního assassina či právníka.

      Když tohle všechno vymyslím, založím příběh a pozoruji, jak se hráči perou s tím, že v daný okamžik jsou jen vláčeni událostmi a tím, že nejsou středobodem světa. Je smutné, že hodně z nich to nevadí… ale jsou i průser takoví, kteří začnou bojovat. Přeci jenom i lídři krvácí a mohou být nahrazeni…


       
         Hrun
        22:26:00  8. ledna 2012
      Vánoce jsou za námi, a tak je čas na nové diskuzní téma.

      Co si rozmyslet před samotným začátkem příběhu?

      Záleží také na tom, zda vedete příběhy hodně volné, kde hodně jako vypravěči improvizujete a necháváte děj plynout čistě na akcích hráčů, nijak jen neusměrňujete a snažíte se popisovat vše co nejobjektivněji. V takových toho není potřeba mnoho připravovat, protože nikdy nevíte, co vám hráči z příběhu udělají.
      Také však dost možná vedete příběh, který má nějakou základní zápletku a vaše vedení vlastně spočívá v tom, že hráče samozřejmě do ničeho nenutíte, ale občas je nenásilně do něčeho vmanipulujete, aby se hrdinové příliš neoddálili od hlavní linie. Zde už je potřeba si rozmyslet pár věcí.

      Osobně si rozmýšlím především hlavní nehráčské postavy, a pak logiky věcí. Jaký důvody můžu dát postavám, aby prožili dobrodružství, které jsem jim připravil? Jak jim ho můžu ozvláštnit? Jaké mají motivy záporné postavy?
      Dále si rozmyslím samozřejmě délku příběhu, případně vhodné způsoby a místa na výměnu neaktivních hráčů.
      A co je podstatné pro vás? :)


       
         Bizarro
        20:46:07  5. prosince 2011
      Afranius 20:04:00 4. prosince 2011

      Podle mého názoru jsi ty i ostatní neofíci vybrali docela nešťastné období na hledání hráčů, protože probíhaly nábory do 4 oficiálů a dle mého názoru byla pozornost většiny potencionálních hráčů směrována tam.

      Co se týče samotné upoutávky, tak mě osobně to jako potencionálního hráče nezaujalo. Omlouvám se, jestli to bude znít tvrdě, ale ty dva první odstavce jsou z mého pohledu takové neurčité plkání o ničem. Nelákalo mě to, abych četl dál, ani mi to nic neřeklo o tom, co mi jako PJ můžeš nabídnout. Jedinou informaci vím z posledního odstavce, který mi říká (alespoň tak nějak jsem to pochopil), že budu součástí nějaké výpravy, které se něco vlivem náhody stane a a bác, bude z toho výprava o přežití.

      Přiznám se, že mě teď nenapadá nic konkrétního, co bych ti poradil. Chtělo by to zkrátka něco přidat. Něco, co by hráče zaujalo a řekli si "Jo, tak k tomu chci." Občas neškodí hodit nějaký prolog - tedy něco jako takovou malou ukázku z prostředí questu, který ukáže hráčům, jakým stylem píšeš. Pro inspiraci doporučuji třeba Prolog z questu 005. Hry bez legrace od Hruna.





       
         Townie
        16:01:49  5. prosince 2011
           Pokud mohu vyjádřit svůj názor, tak já bych si na tuto otázku odpověděl trochu jinak. Tato hra mne baví, baví mne vymýšlet zajímavé situace svým hráčům, baví mne reagovat na situace, jež mi vymysleli jiní. Kdyby se mne někdo zeptal, zda se chci stát offíkem a svou odpověď odůvodnit, řekl bych nejspíše ano i ne.

           Ano bych volil spíše z osobních, nežli herních, důvodů. Psaní je můj koníček, strašně rád píšu povídky, vžívám se do jejich děje, utíkám tím před problémy dnešního podivného světa. Mám v tomto "koníčku" i jisté sny, a proto si myslím, že se určitě vyplatí pokusit se projít výcvikem a pokusit se tak nejen vyzdvihnout svou slohovou úroveň, ale zároveň tím ukázat: "Něco umím, ale vím, že můžu víc!" cenil bych si toho, že by si někdo dobrovolně četl, co jsem napsal, dobrovolně mi sdělil názor, co upravit a co je naopak pěkné či zajímavé.

           Ne bych volil spíš z herních důvodů. Když pohlédnu na známkovaní, hodnotí se mnoho prvků, a i kdybych se naučil hodnotit nestranně a spravedlivě, nebyl by to názor můj, ale názor toho, co do mne bylo vštípeno. V některých chvílích mi bohatě stačí, že hráč udělal významný krok v ději, napsat A4 příspěvek o blábolech zvládne každý, ale v některých situacích by příspěvek byl hodnocen například jako D, dostačující. Ano, byl by dostačující, ale někde hluboko ve mně by měl mnohem vyšší hodnotu už jen tím, že hráč do toho něco vložil, zamyslel se nad tím, promyslel možnosti, tudíž by se má známka lišila od mého názoru. A také, jak již pravil Bizzaro, je to jistá zodpovědnost, a někdy se stane, že jakmile si člověk z koníčka udělá práci, začne to být otrava, a já nechci, aby se mi tohle stalo..

           Na závěr bych rád řekl, že když jsem to tu vypisoval, povedlo se mi zvážit to vše a vynést verdikt ano. Člověk by měl dělat, co ho baví, a když ho to baví, mělo by ho to hnát být lepším. Vše má své plusy a minusy, plusů je možná méně, ale řekl bych, že mají daleko větší hodnotu.

      Edit: Pavett, on je nějaký problém si nějakého cvičitele "vyhlídnout" a otázat se, zda, až bude volný, by Tě nevzal pod svá křídla? Dobře, asi je tu nějaký řád a pravidla, ale vždy jsem si myslel, že vlastní iniciativa se nezahazuje.. :)


          20:04:00  4. prosince 2011
      Zdravím :)
      Síce si uvedomujem, že toto fórum už tak celkom neplní svoj pôvodný účel, rád by som Vás, ako začínajúci PJ so svojím prvým questom, poprosil, či by ste sa mi nepozreli na upútavku a nepovedali mi o prípadných chybách, aby som to mohol upraviť do takej formy, ktorá by mi zvýšila šancu na získanie mojich vytúžených piatich hráčov xD
      Ďakujem :)


       
         Bizarro
        15:43:28  29. listopadu 2011
      Důvodů proč se stát i nestát ofíko PJem by se našlo spoustu. Záleží jen na úhlu pohledu. Mám-li mluvit za sebe, ke komunitě oficiálních PJů jsem se chtěl připojit především kvůli tomu, abych svým questům dal lepší reklamu. Stále si totiž stojím za tím, že pokud si hráč má vybrat mezi dvěma špičkovými PJi, kdy jsou jejich schopnosti zabavit hráče de facto totožné, ale jeden je ofík a druhý neofík, většinou (netvrdím, že vždy) si vybere toho s barevnou kostkou. Pak jsou tu i věci ohledně možnosti získat poznatky od jiných zkušených PJů, možnost výcviku – narozdíl od Pavettky mi to dalo celkem dost – a takové to pozlátko malé prestiže, že quest někam patří, ale to jsou většinou malichernosti.

      Realita? Většinu toho, co jsem si od ofíko PJingu sliboval se splnilo. Má to ovšem jedno ALE. V současnosti cítím, že je ofíko PJing, obzvláště s vyšší kostkou, alespoň pro mě osobně určitý závazek a zodpovědnost. Mimo legrace se tím člověk tak trochu zavazuje k tomu, že bude prostředkem pro skvělou zábavu na určité úrovni, což je často dost svazující. Pak dost záleží na tom, jak moc si člověk tu zodpovědnost pouští k tělu.


          12:53:21  29. listopadu 2011
      Jelikož by se dalo říci, že jsem tak na půl cesty, tak vidím věci tak na půl.

      Nic nemůže být plně funkční ani dokonalé. Kromě toho, děláme to všichni pro zábavu, což si OPRAVDU uvědomuji i já sama. Proto je důležité všímat si detailů, které to skutečně povznáší nebo naopak velmi sráží. Je dobré uvědomit si, že pro hraní online není žádný řádný systém, proto je třeba ocenit snahu Cvičitelů a adminů o nějaké sjednocení, o nějaké stéblo trávy, které by pomáhalo tonoucím. Ale stále to vnímám jako vratký kompromis.

      Barevná kostka pak znamená „chápu systém a souhlasím s ním. Věnoval jsem čas jeho porozumění.“
      Šedá pak znamená buď „systém se mi nelíbí“, „výcvik je opruz“ nebo „jakej systém?! A TO to jako mám číst?!?“

      Osobně v obou kategoriích jsou nicky, které moc vídat nemusím, a když něco od nich čtu, považuji to za „skvosty“. Oni pak asi za perly, co hází sviním. Myslím, že s těmihle lidmi jsme si kvit.

      PJská komunita mi někdy přijde opojená vlastní barvou. Vlastní funkcí, jak kdyby onen systém byl něčím víc. Dle mě není. A Výcvik nikoho nenaučí PJovat… naučí vás držet se stébla. To, co vás naučí PJovat, je zkušenost a touha učit se. Touha vybírat si vzory a porovnávat jednotlivé lidi. Vybírat si, koho se budu ptát a tedy je nutné mít o ostatních tak trochu přehled, protože např. já vás odpověďmi budu směřovat ke svému stylu. Pokud mě si vezmete jako vzor, budete psát jako já. Atd. Atp.

      Problém je, že Cvičitele si člověk v zásadě nevybírá, takže pokud schytá někoho, jehož styl mu nesedí, je ztracen. Taky o tom moc pěkně povídala Teranell v rozhovoru pro Mirror…

      Čím déle tu jsem, tím více jdu podle nicků a to nejen ve jménu PJe, ale také ve jménech spoluhráčů. Kostky, expy… osobně jsem si oficiál udělala z neoficiálního questu, kam mi přišli dobří hráči (dobře usmlouvala jsem je k tomu). A nevidím rozdíl mezi tím, kdy byl neoficiálním a tím, že je oficiální. Jako PJe respektuji Devlina, nejsem jediná, takže je jasné, že v jeho questech se objeví spoustu známých nicků, spousta dobrých hráčů… V mých očích je většina známých lidí prostě s barevnou kostičkou (kterou si udělali z nudy nebo já nevím, proč… :o) ), proto jsou oficiální questy většinou úrodnější na zajímavější hru skrze interakci s PJem a hráči. Ale není to podmínkou.

      Ty nové barevné kostičky… hm… neulpívají mi v mysli (kromě mě… :oP) a přijde mi, že jakmile má jeden jinou barvu než modrou, je za vodou, a pokud se sám neprokecne, nemá moc velkou šanci o svůj status přijít. A tak klidně usnout na vavřínech.

      Proč mám modrou? Protože jsem měla možnost volby. Řekla jsem si „Andílku, volím si tebe“ a ještě ke všemu jsem byla tester. Bavilo mě prohmatávat systém, poznávat ho tak, jak někdo poznává nepřítele. :o) Asi se to neprojeví na hráčích v mém questu, protože ty moje jsou natolik specifické, že většinu lidí protřídí samotný verbíř.

      Takže… Systém na pochopení není těžký, jen je dobré nečíst UQ, ale jenom to úvodní shrnutí. Zbytek mě osobně dost mátl :o) Zkusit Výcvik není tak zlé, ale jeďte ve svém běžném stylu… nezkoušejte nic nového. No, a pak budete mít přístup do PJských fór a budete moct poznávat část komunity z trochu jiné strany… a bude pravděpodobnější, že se ve vašem stylu někdo shlédne a bude vás následovat… :o)

      Pokud ale nechcete úplně vrtat do systému, ale umíte PJovat, a přesto chcete ovlivnit vývoj DA ohledně hraní, prosím, kontaktujte CHŮVIČKY a založte si Výcvikový Tábor… :oP


       
         Radulesku
        12:22:20  29. listopadu 2011
      Souhlasím a jestli můžu, přidal bych ještě jednu otázku k tomuto tématu:

      Tak jako Perun určitě i další vidí negativa a důvody, proč nechtějí být ofi PJi. Co by ta negativa, ten tlak a odpovědnost vyvážilo? Co byste chtěli, co by mělo být nově či jinak, aby vám za to stálo být ofi PJ?


       
         DonSimon
        10:16:17  27. listopadu 2011
      Kahuna i Perun to podle mě společnými silami docela vystihli :)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).