Duší celkem: 900
Přítomných duší: 1
V krčmách: 0

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  108  >>

       
         Radulesku
        16:46:18  12. listopadu 2008
      Nj, když s hráčem není rozumná domluva a ty jeho "víplody se nedaj čýst", tak pak s tím hráčem není ani žádná hra. Za branami jich čeká spousta.
      Ale Alaric si ze všech těch rad vybral zlatou střední cestu, která mu vyhovuje a tak to má být.


          16:41:21  12. listopadu 2008
      Alaric: Nepochop mě špatně. Mě nevadí nováčci. Do obou questů co jsem měl jsem nováčky příjmal bez problémů, dokonce je i zaučoval. Ale stalo se mi (právě tak ve 40% případů) že hráč absolutně odmítal spolupracovat. A na připomínky a pozdělji skoro prosby, ať to alespoň do Wordu dá, reagoval, že na to nemá čas a že to přeci neni žádej DYKTÁT, tak ať neprudim....
      S tim fakt nepohnu nijak...


       
        Alaric
        15:48:51  12. listopadu 2008
      Patches: Máš pravdu, že charakter a historie může sloužit jako nápověda o schopnostech hráče. Bohužel tu figuruje slovíčko MŮŽE. Setkal jsem se s hráčem, který má historii napsanou dobře. Ale když příjde na příspěvek, tak bych - vzhledem k té historii - očekával trochu něco jiného (Netvrdím, že hraje nějak otřesně, ale šlo by to lépe)

      Radulesku: Tvou radu si vezmu k srdci a ozkouším. Třeba z toho vyleze příjemné překvapení.

      Guner: Duufám že se tak stane a já nebudu právě oním špatným Pánem jeskyně.

      Trym: Jestli chceš, aby se quest líbil, nenudil ses u něj a mělo to nějaký ráz a především se dal dobře číst, tak bych řekl že sem tam nějaké upozornění na přílišné chyby je jen ku prospěchu. A to nejen tvému, ale i hráče. Hráč bude věděť jak to tady chodí se psaním a ty jak dobře komunikovat s hráčem. A právě obojího bych chtěl dosáhnout.

      Khargarwargonsu: Přemejšlím co bych na tohle napsal. Vím že máš v některých ohledech pravdu, ale i tak. Viz reakce na Tryma.


          13:48:25  12. listopadu 2008
      Tak,
      V tomhle tématu asi souhlasim částečně s vámi oběma.
      Abych to vysvětlil: Pokud (jako neofiPJ) zakládám Quest, každopádně z lidí kteří mi napíšou, v prvé řadě vyberu lidi, kteří mi sednou, tudíž styl psaní mají aspoň trochu podobný tomu, co bych si představoval. To jsou většinou lidé, se kterými nestrávim hodiny a hodiny navíc domlouvánim, co po nich vlstně chci. Většinou ale nezaberou všechna místa v Questu, a tak dále vyberu ty, u kterých třeba vše není úplně dokonalé, ale vidím, že si to alespoň trochu uvědomují a mají vůli to změnit.

      Nejhorší je hráč, který je úplně mimo smýšlení PJje (diskriminace nediskriminace, pro mě to je většina lidí mladších o 5let nebo víc), nebo se rozhodl, že jeho styl psaní je to nejlepší co dokáže a rozhodně nemá v úmyslu nic zlepšovat.
      V takovém případě prostě PJ nic neudělá, i kdyby se na hlavu stavěl a, přiznejme si, řekl bych že minimálně 40% lidí, kteří nepíší dobře, do této kategorie spadají.

      Rozhodně si nemyslím, že bych musel hráče, jehož styl psaní je mi proti srsti povině vzít a zaučit, když mám jiné možnosti. Naproti tomu nevzít ho vůbec, pokud mám volné místo a žádné jiné zájemce taky neni dobře.


       
        Trym
        13:23:56  12. listopadu 2008
      Alaric: Patches dobře vysvětlil, co jsem mínil, jenže já nevěřím tomu, že se tohle dá učit. Ruku na srdce: kdo vám přizná, že píše blbě? Nikdo. Aneb zkuste si přesvědčit Morčátka, ať nedává svoje naprosto pitomý postavy každej tejden na vývěsku. Schválně, Radulesku, zkus to, předveď mi, jak se chová nelínej PJ:P

      Radulesku: Tobě viz výše + nevim no, ale já hraju Doupě proto, abych si zahrál, nevidim jedinej důvod, proč bychom tu měli suplovat školu. Ukřižuj mě klidně hlavou dolů, ale já mám svatý právo nabrat do questů lidi, u kterejch pochopim, co svym příspěvkem mínili - díkybohu se mi do questů takový většinou hlásej. Nevim, proč by se měl neofi PJ (a vlastně i ofi) obtěžovat s doučováním nedoučených o nějaký gramatice nebo cosi.


       
         Guner
        13:10:04  12. listopadu 2008
      radulesku má pravdu: Každý hráč píše inak o tom niet pochýb. Ale čo sa týka štylistických a slohových chýb, dá sa to opatriť. Napríklad veľa hráčov nepoužíva úvodzovky pri priamej reči, čož je v písanej forme dosť dôležité.

      Ale k veci chýb je mnoho a keď ich nejaký konkrétny hráč robí tak ho nato vždy upozorni. Keď mu budeš stále opravovať jeho chyby, časom sa im začne vyhýbať. Jednoducho si zvykne písať pekne. Celé je to o komunikácii hráča a PJa. Každý niekedy začínal. A tí čo sú tu už dlho a nepíšu dobre tak väčšinou nemali 1 PJa kvalitného.


       
         Radulesku
        11:54:59  12. listopadu 2008
      Trym: Já ti dám prevenci. Tak za takovýhle přístup bych křižoval. Tohle je diskriminace kvůli lenosti PJ. To, že každej má svůj způsob vyjadřování a svoji představu hry - o tom tu nikdo nepolemizuje. Alaricovi šlo spíš o technické nedostatky.

      Alaric: Spíš než donucovací prostředky bych navrhoval motivaci a doporučení. Ty jako neofiko PJ nemůžeš použít asi nejsilnější motivační prvek, kterým jsou expy, takže to chce hledat jiné cesty. Pomalu a zlehka mu začít říkat ty největší a nejsnáze odstranitelný "vady na kráse příspěvku", zkusit se rozumně domluvit a vysvětlit mu proč, ukázat nějaký extrémní případ - jednou neformátovaný a s chybama, že se to nebude skoro dát číst, druhý presný opak. Atd. atd. V každým případě, jakmile hráč nějaký nedostatek odstraní (třebas začne používat kontrolu pravopisu ve Wordu - napíše příspěvek tu, šoupne ho do wordu, nechá zkontrolovat a pak teprve ho tady odešle), musíš ho chválit, nechat ho tak jeden dva příspěvky odehrát a pak teprv vyrukovat s další chybkou.

      Tak nějak se to snažím dělat já.


       
        Patches
        11:11:40  12. listopadu 2008
      Alaric: Ale o tom přece právě Trym psal - forma historie a charakteru může být takovým lakmusovým papírkem, jestli dotyčný/á umí či neumí alespoň trochu psát...
      Nesouhlasím s ním ale v tom, že by nešlo dělat nic - pokud vezmeš alespoň trochu snaživé hráče, tak obvykle stačí říct jednou, a minimálně se pokusí vyhovět. Na druhou stranu, kdo nemá ani špetku talentu případně nějaké základní češtinářské vzdělání, tak do toho můžeš hučet, jak chceš, a stejně se nezlepší kdyby to sám nastokrát chtěl...


       
        Alaric
        08:38:52  12. listopadu 2008
      Trym:
      Děkuju za reakci, ale myslím, že nemáš až tak pravdu. A to především proto, že charakter postavy většinou nebývá charakter hráče.
      Spíš mi jde o to, dosáhnout lepší kvality jejich příspěvků. Né chování jako postav. A pokud jde o formát. Tak asik neudělám nic jiného, než že jim to budu otloukat o hlavu.
      Jde mi spíš ale o slohovou část herního příspěvku.


       
        Trym
        08:23:31  12. listopadu 2008
      Alaric: Podle mýho názoru je nedonutíš nijak. Každej má svůj způsob vyjadřování a svoji představu hry - pokud se v tomhle PJ a hráč(i) neshodnou, nemá to asi smysl. Spíš je zapotřebí prevence: vzít do hry jen takovou postavu, jejíž charakter je dobře napsanej (a to opět jak stylisticky, tak obsahově) - potom už je pozdě bycha honiti:)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).