Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
Neboli je má postava vhodná pro quest? A je quest vhodný pro postavu?
DA je plné přání najít quest. Zástupy zde čekají a nabízejí své miláčky PJům, aby si s nimi hráči mohli konečně zahrát. Je ale dobré hledat quest za každou cenu? Nabízet postavu i přes jasné vyloučení PJem (podmínka v questu "Chci dobré postavy, jen lidi a jen válečníky", hráč nabídne elfího kouzelníka, ZkZ) je doufám jasně věc špatná, ale i když postava podmínky questu splňuje, hodí se tam?
Můj názor je kompromistní - dobrý quest se musí přizpůsobovat postavě a dobrá postava se musí přizpůsobovat questu.
Co z toho plyne pro hráče?
1) Pokud je postava dělaná jen tak z placu, snižuje se její šance uchytit se v questu.
2) První krok zapojení do questu je hledání smyslu postavy v něm.
3) Každý quest má určitý styl a tento styl by měla reflektovat postava.
Co z toho plyne pro PJe?
1) Každá postava má nějakou vlastnost, přání, tužby. To že je hráč do popisu dal asi znamená, že je chce hrát - dejte jim v questu prostor.
2) Bez informací to nejde. Je pěkné udělat začátek questu básní, minipovídkou apod. na navození atmosféry, ale to hlavní jsou fakta. Kde se hraje, čím je hra zvláštní, jaký styl se hraje (spolupráce? podrazáctví? akce? RP dilemata?) apod.
3) Přístup "nějak to dopadne" je chybný. Když PJ neví co chce a co nabízí, jak se pak mají rozhodovat hráči.
Výše zmíněné mi přišlo vždy zřejmé, ale při brouzdání nabídkami questů u postav jsem zjistil, že to vůbec zřejmé není. Co si o tom myslíte vy? Jaké máte zkušenosti, postřehy?
Tiefling: Postava jako taková ti nezemře. Pokud v questu napíšeš, že umřela, nic to nezmění. Pak máš možnost ji fyzicky z questu buďto vyhodit, nebo si ji tam ponechat. (Např. pro možnost vzkříšení, případně může hrát jako duch atd)
1. Jak se ukončí quest? (Nejde mi o závěr jako takový, ale když už se ten quest dohraje a je konec, kam se má napsat aby se archivoval?) Ne, že bych měla nějaký dohraný quest. Jen mě to tak zajímá.
2. Dá se v questu někdo opravdu zabít, nebo ne? (Jestli se napíše zemřel jsi a postava se z questu vyhodí, nebo je ještě jiná možnost.)
Dragoner: Ano. Poté pokud uděláš výcvik, získáš BD, pokud budeš circa měsíc vést svůj ofík kvalitně, dostaneš GD a po půl roce můžeš cvičitelem PJů být.
Tohle všechno je ale v pravidlech, úplně na začátku, takže si je příště nejdříve přečti, než se budeš ptát ;o).
100 expů a složený test
Pak si Tě nějaký cvičitel možná vybere z fronty. ( k tomu je dobré, aby byl tvůj neofik kvalitní a potenciální cvičitel viděl, že s tebou nebude jen ztrácet čas)