Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
Mně (a to jsem PJe v reálu dělal jen jednou a hodně dávno, ačkoli se to možná nezdá) to připadá jako PJovo fušování do řemesla hráčů... zachraňovat děj? Mno, jestli si hráči něco podělají, tak si to taky sami vyžerou... nebo ne?
Můžu-li poradit neofi PJ, když nabíráte hráče do questu, nepište jen 'Sháním hráče do questu. Tím moc hráčů neoslovíte
Zkuste spíš místo toho udělat nějaký text, kterým byste donutili hráče, aby se nějakým způsobem začal o quest zajímat. Zajisté máte aspoň v základu promyšlenou osnovu, podle které hodláte quest vést. Pak je podle mě nejlepší nějakým trošku tajemným způsobem (Tj. nevykecat všechno najednou) nastínit budoucí děj, o čem to vlastně bude. I tři nebo čtyři věty bohatě stačí.
Jeden takový zajímavý příspěvek (Zvlášť, pokud hráč uvidí, že máte schopnost psát zajímavě) toho dokáže udělat hodně. A rozhodně spíš přiláká kvalitního hráče, než desetkrát opakovaný 'Sháním hráče'. Prostě to samé, co platí o Historii postavy, by podle mě mělo fungovat i u náboru do questu