|
Mě jde nejvíc asi o rozpor, který tu je. Na jedné straně barevné kostky si stěžují, že mají málo zájemců, že se jim špatně shání hráči, že napíšou, že elfy nechtějí a přihlásí se jim elfů několik.
Inu, to je prostě pravda věčná. Ať se již jedná o dobrodružství co jsem měl tady kdysi nebo mám teď jinde, vždy je slušné procento lidí co chce hrát svoje a ignoruje o čem je dobrodružství - zkoušejí zda jim to náhodou neprojde. Je to jako loterie v reálném životě - šance vyhrát mizivá, ale přesto to zkouší milióny den co den. Protože co kdyby náhodou...
Na druhé straně pokud se zeptáte těch "obyčejných hráčů" (rozuměj bez jakéhokoli vyššího statusu), tak ti říkají, že chtějí ofik. I teď se to ukázalo, protože se do 025. přihlásilo cca 15 lidí (někteří i víckrát), další si dočetli upoutávku celou až po přihlášení postavy, tak ji radši stáhli, ale do debaty se zatím nezapojili.
Tady bych mezi těmi věcmi nedělal rovnítko a nehledal souvislosti. Za ty roky co jsem tu byl jsem ani jednou nenašel ofík co by mi alespoň trochu vyhovoval - který by byl klasickou fantasy kde zapojím normální postavu co chce žít zajímavější žoldácký život. Questy buď byly tematicky zcela jiné nebo plné dřív než se řeklo švec.
Ti co se ti tam hlásili byly spíše hráči co hlavně hledají quest a pro něj udělají postavu. což je druhý z možných přístupů, ale ne jediný.
Tak v čem to vězí? Jak na to, aby ti, co questy nabízejí měli dost těch, kteří questy chtějí?
1) Questy by se měli zakládat na základě diskuze nebo znalostí publika. Cokoliv je vytvořeno na základě pouhého nápadu má vysoké riziko že si nenajde hráče.
2) Nechápu proč se zrušila reklama. Bez ní se nedozvím že něco nového zajímavého se založilo a na pravidelné prolézání verbíře jak blbec nemám čas. Navíc bez reklamy ztrácím silný informační prvek který PJ má jasnou myšlenku a dá se s ním domluvit a kdo se ve svých nápadech (a často i vedení hry) topí, takže není schopen udělat smysluplnou a věcnou upoutávku.
Vždyť se dokonce zvedlo expování, ale že by to bylo vidět v nárůstu zájemců, to zrovna ne.
Expování je jen nástroj, určitě má svůj přínos, ale myslím že jen drobný. Dobrou hru negeneruje ani nezaručí a většina to myslím podvědomě ví (dokonce že naopak může dobrou hru přímo kazit).
Krom toho se ukázalo, že lidi ani tu upoutávku nepřečtou - nebo aspoň ne celou.
To je prvek dnešní doby a při mém zakládání questů jinde jasný indikátor koho nebrat. Člověk co si neumí přebrat naservírované informace nebude nejlepším hráčem a s jeho dlouhodobou aktivitou je to taky zatraceně na vážkách.
A já se ptám proč? V čem to vězí? Kde se dělá ta chyba a jak z toho ven?
Po letech různého hraní na různých serverech jsem se dostal do stádia, že hraji skoro výhradně s lidmi co osobně znám, všude jinde jsou na hru obrovské náklady na psychické nasazení s velkým rizikem že snaha půjde vniveč. Ne že bych se náhodným neznámým hráčům bránil, spíš je nevyhledávám a neberu je jako herní jádro. A docela to funguje.
edit: Mě by třeba dost zajímalo, co těch víc než 15 lidí zaujalo, že přihlásili svou postavu. Včetně těch, co ji stáhli. Co vás nalákalo?
Mě to zaujalo, protože konečně po měsících co se tu flákám jsem zase viděl reklamu (a byla sice strašná, ale jednooký mezi slepými králem).
Po přečtení verbíře jsem se pousmál, řekl si že z tohoto mraku pršet nebude a šel zakládat dobrodružství na Andor :)
|