Duší celkem: 900
Přítomných duší: 5
V krčmách: 3

      ### Můj vlastní svět ###
      Rady pro začínající PJe

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

         Townie
        19:39:47  25. listopadu 2013
           Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.

      Témata:
      1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba.
      2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky.
      3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky.
      4. NPC postavy - Kolik a jaké?
      5. Konflikt ve jménu Questu?
      6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
      7. Oblíbený Quest - Který a proč?
      8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?

      Další témata:
      Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince?
      Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka.
      Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy
      Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost
      Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce

      Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
      Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.

      Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
      Obnovit <<  16  >>

       
         Navi
        12:05:38  28. června 2013
      Nasko: Jen bych si dovolil poznamenat, že je třeba si dát velký pozor na reakce hráčů ve chvílích, kdy se odchýlíš od děje daného filmu/knihy... Jde o to, že je dobré na tom vystavět prostředí, ale dávat si pozor, ať si pak skalní příznivci nestěžují, že hlavní hrdina filmu by tohle nikdy neudělal. =)


       
        Nasko
        17:59:39  27. června 2013
      Díky moc Hrun :D


       
         Hrun
        17:46:46  27. června 2013
      Nasko: Je to povoleno. :)


       
        Nasko
        17:39:56  27. června 2013
      Ahoj. Mám dotaz. Je povoleno dělat questy inspirované nějakým filmem nebo něčím takovým?
      Předem děkuji


       
         Mofik
        11:33:07  24. června 2013
      Spolupráce mě vždy uchvacovala, ne vždy jsem ale měl koule a kvalitní hráče na to, abych spolu s nimi mohl tvořit reálie questu (což je to, co mě na spolupráci láká nejvíce).

      V současném questu však takové věci toleruju (tvoření reálií - co nebylo řečeno, to může platit - podle důležitosti po konzultaci s PJem).

      Co se týče spolupráce hráčů, v questu Na Hraně, který jsem nedávno rozjel, už takovou ukázku spolupráce můžete vidět (skřítci Li a Xingi).


       
         Townie
        05:36:00  22. června 2013
           Osobně musím říct, že komunikace mezi hráčem a PJem je pro mne jedním z nejzásadnějších prvků, co se zábavného Questu týče. Uznávám, že PJové si většinou do děje moc kecat nenechají, když mají nějaký ten svůj ideální plán, senzační linii, kterou by rádi zrealizovali. I já mezi tyto PJe v mnoha ohledech patřím. Mou maličkost však neskutečně hřeje u srdce lidská zvědavost a zájem. Tyto vlastnosti dovedou být zatraceně vlezlé, někdy až otravné, ale v Questu jsou pro mne jakousi odměnou za hodiny investované do psaní příspěvků. Navíc, i takovéto věci dovedou linii výrazně ovlivnit.
           Co konkrétně je myšleno pojmy zvědavost a zájem? Každého určitě napadne vyzvídání nad tím, co bude s postavou dále, co jsou zač lidé v jejím okolí, jaký je význam zvláštnosti, která právě nastala. Ze svého Questu bych mohl jmenovat i zvídavost nad funkcí jistých mechanismů, lektvarů a látek. Není pro mne příjemnější večer u počítače, než ten, kdy s hráčem/kou probírám nastalou situaci do hloubky, pousmějeme se nějaké možnosti a tak podobně.

      Co se příkladů týče:

           Musím uznat, že by mne určitě potěšilo, kdyby si některý z hráčů troufl ztvárnit svou představu dění v Questu, ať už kresbou nějaké budovy, postavy, oblasti města, čehokoliv. Jak ale bylo řečeno, ne všichni jsme obdařeni talentovanýma rukama nebo zájmem kreslit, kdybych ale věděl o takovém zájmu u svého hráče, určitě bych se nebál debaty na téma "Dokázal/a bys nakreslit tohle?"
           Příběh samotný u mne pár hráčů tvoří onou zvědavostí, případně i výtkami. Kdyby mi od nich byly jmenovány nějaké nedostatky či přání, byl by na ně stoprocentně brán zřetel, ačkoliv nemohu zaručit splnění přání. Jakožto PJ nechávám linii děje plynout samovolně (postavy konají, dění se hýbe v závislosti na jejich vytvořeném charakteru) a svou maličkostí do děje vnikám minimálně.
           Ohledně spolupráce postav musím svůj Quest opustit, neboť vedu pouze sólové linie (můj názor na toto téma se jistě najde na fóru Hráči sobě). Rozhodně ale rád se spoluhráči hovořím o tom, co dalšího by se mohlo stát, jak budeme jednat a jak PJi ukázat, že nás hra baví a zajímá. A myslím si, že třeba Hulda by souhlasil s tím, že spolupráce dokáže hru velmi příjemně okořenit, ačkoliv někdy neznalost myšlenek druhého také potěší nebo rozesměje.
           Konzultace v oboru? Tak v takových dobrodružstvích by bylo skutečně zajímavé hrát. Skloubil by se tak zájem o psaní a nějaké to vzdělání, lepší představu a tvořivost. Jak ale zmiňuji výše, opět je to hlavně o komunikaci mezi hráčem/hráči a PJem, která je pro všechno zásadní. Rozhodně se nebojím předat své znalosti a myšlenky hráčům, když si v něčem nebudou jisti a já budu mít výhodu vzdělání v nějakém oboru.

           Předat svůj Quest někomu jinému? To je pro mne vskutku zvláštní představa. Nepopírám, že by bylo dobré dát hráčům tuto možnost, ale nejsem si jist, zda by výměnou za "pokračování" Questu převzali PJe, který může uvažovat v mnoha ohledech jinak, má jiný pohled a jinak bude i PJovat. Kdyby muselo k něčemu takovému dojít, předal bych štafetu někomu, koho osobně znám a mohu mu svěřit svou představu, za sebe ale říkám, že bych Quest spíše pozastavil či ukončil s tím, že při návratu do hry ho zas rozjedu.
           Přeci jen, představy o světě, dění, postavách a událostech má každý jiné. Spoléhal bych na to, že kdyby někdo chtěl na myšlenku Questu navázat, utvořil by představu vlastní, dobrodružstvím inspirovanou. Postavy by se tam přesunout mohly, pokud by je to oslovilo, ale prostě už by to bylo něco jiného.
           Abych myšlenku obhájil, zmíním jako příklad výcviky. Když je cvičitel mimo, je výcvik většinou předán někomu jinému. Nový cvičitel pak většinou začíná raději rovnou od podlahy, těžko se totiž navazuje na myšlenku vedenou jiným stylem, s jiným úmyslem. Někdy se dá navázat dobře, změna stylu vedení výcviku je však celkem dost vidět, aspoň dle mého.

      Edit:
      Určitě by ale nemuselo být špatné tvořit Quest ve dvou už od začátků, kdy by si dva (či více) lidé řekli, co a jak, pořád si ale myslím, že by to měl vést jeden z nich, který by zveřejňoval příspěvky a expoval, ale podíl by na tom měl i druhý člověk (a případně další).


       
         Hrun
        20:43:07  17. června 2013
      Spolupráce v questu

      Po delší době mám pro vás zase jedno takové téma k diskuzi. Jakým způsobem spolupracujete s hráči na tvorbě příběhu? Spolupracujete vůbec? Přijde mi, že většina vypravěčů si nechává všechnu "práci" pro sebe. Myslíte si, že jsou momenty, kdy se hráč může také zapojit a jaksi chvilkově zastoupit PJ v jeho řemesle nebo mu v něm pomoci?

      Pár příkladů:

      - kreslení obrázků (zvláště, když sám PJ není obdařen výtvarným talentem); skvěle dokreslují atmosféru pro všechny, výjimečně někdo složí třeba i píseň (skvělá věc, ale na to už každý nemá)

      - částečná pomoc při tvoření reálií (např. spolupodílení se na tvorbě a popisu města, nové rasy, příběhu samotného - s hráčem, který hraje důležitou NPC apod.)

      - co spolupráce dvou postav spolu? Většinou každý hráč reaguje s tím, že neví, jak zareaguje druhá. Už se vám stalo, že se třeba dvojice hráčů spolu domluvila a sehrála v questu "pro ostatní" humorný (lehce předpřipravený) dialog/scénku?

      - konzultace v oboru, ve kterém je nějaký hráč zdatnější než vy a hodí se vám dobré info (hráč, který dělá bojové sporty, rozumí umění, architektuře, medicíně, jízdě na koni apod.)


      Samozřejmě spoluprací s nějakým hráčem ho můžete připravit třeba o překvapení v questu a může ho to stát námahu, kterou nechce vynakládat. Spoustu lidí chce zábavu přijímat spíše pasivně. Některé však naopak může bavit činnost, která je zrovna pro zábavnost či atmosféru v questu prospěšná, a tak se toho dá využít. A tak se vás ptám, jaké máte zkušenosti?
      Jakožto vypravěči "oddřete" většinu práce kolem questu sami nebo si necháváte pomoci, kde to jde?

      A ještě jedna otázka. Uvažovali jste někdy o předání questu jinému vypravěči, aby hráči nemuseli ukončit příběh ve slepém bodě, když jste zrovna na DA neměli čas?


          00:56:19  10. května 2013
      Mně osobně přijde slang fajn, když ho není moc. Zažil jsem tu i jinde hodně způsobů slangu a občas je bohužel strašně cítit, že je vynucený a jakoby je potřeba nacpat ho úplně všude. Málokdo dokáže udržet slang jen v detailech, například jen v jinačích koncovkách slov, nebo vyslovování věcí kratce nebo dlóze.
      Navíc se trochu ignoruje to, že každý (nebo minimálně velká většina) částečně přejímá slovník a vyjadřování skupiny, ve které je, a naopak nucené "udržení charakteru" a s tím spojené udržení vlastního slangu za každou cenu vyznívá nakonec škrobeně a trochu nereálně.
      Málokdy jsem zažil (počítám-li RPG hry ze strany hráčů a Pj, ne knihy, ani NPC postavy v SiglePlayer modu, to je jiná kapitola), že by byl slang použitý tak, aby mi přišel přirozený a obohacující a ne rušivý.

      A můj osobní názor je, že když už používám nějaký charakteristický způsob vyjadřování, měl by být zachovaný pro celý příspěvek v určité omezené míře.
      Tzn, používat spisovnou češtinu pro popis dějů, ale používat slova, která se k postavě hodí.


       
         Wingy
        20:04:00  9. května 2013
      Abychom i odpověděli... Sleng / určitý slovní projen postavy jí dává vždycky něco zvláštního... Ovšem mě dělá problém ho dlouhodobě udržet (což je ovšem otázka pouze lenosti a možná malého cviku a jazykového nadání). Ovšem pokud něco podobného používám, držím se toho vždy jen v přímé řeči a myšlenkách postavy... Nebo vám přijde lepší, když je tak psaný celý příspěvek (včetně třeba popisů akce)?


          20:41:49  2. května 2013
      George si hlasitě odpliv a mrzutě se na tebe podíval: „Vědět voč pochoduje, nepách by tam ani vomylem, to je ložený. Místo futra jednohubku že se nevoblíz!“ (Šmírbuch jazyka českého : Patrik Ouředníček)*

      Každá role, každá společenská vrstva obyvatelstva a každý kout země má svoje specifika. Ať už to jsou kratke zobaky z Ostravy nebo slušňáci z Moravy. A přesně to může dávat postavě něco, co ji od jiných odliší. A online hra (ne chatová) člověku dává dostatek prostoru proto, aby si řeč před odevzdáním příspěvku upravil tak, aby odpovídala charakteru jeho postavy.

      Slang má ale i své nevýhody. Tak předně mu nemusí nikdo (včetně PJe) rozumět, takže to bude chtít vysvětlivky. Na druhou stranu, i to může mít své kouzlo (PJovi by se asi překlad šeptat měl). Hráči nemusí svým postavám vnucovat, že dané věci vůbec nerozumí, protože jí nerozumí ani oni sami. Mohou se učit. Mohou si vymyslet vlastní slang a argot jako skupina a maskovat tak své úmysly.

      Použili vy jste někdy slangové výrazy? K jakým postavám a v jakých situacích? Dokázali jste jej opravdu pravidelně používat nebo to bylo jenom někdy?

      *Kdyby byl tušil, co se na něho chystá, jistě by tam nebyl chodil. Namísto jídla dostal totiž ránu do obličeje, což se mu pranic nezamlouvalo.


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).