|
Osobně musím říct, že komunikace mezi hráčem a PJem je pro mne jedním z nejzásadnějších prvků, co se zábavného Questu týče. Uznávám, že PJové si většinou do děje moc kecat nenechají, když mají nějaký ten svůj ideální plán, senzační linii, kterou by rádi zrealizovali. I já mezi tyto PJe v mnoha ohledech patřím. Mou maličkost však neskutečně hřeje u srdce lidská zvědavost a zájem. Tyto vlastnosti dovedou být zatraceně vlezlé, někdy až otravné, ale v Questu jsou pro mne jakousi odměnou za hodiny investované do psaní příspěvků. Navíc, i takovéto věci dovedou linii výrazně ovlivnit.
Co konkrétně je myšleno pojmy zvědavost a zájem? Každého určitě napadne vyzvídání nad tím, co bude s postavou dále, co jsou zač lidé v jejím okolí, jaký je význam zvláštnosti, která právě nastala. Ze svého Questu bych mohl jmenovat i zvídavost nad funkcí jistých mechanismů, lektvarů a látek. Není pro mne příjemnější večer u počítače, než ten, kdy s hráčem/kou probírám nastalou situaci do hloubky, pousmějeme se nějaké možnosti a tak podobně.
Co se příkladů týče:
Musím uznat, že by mne určitě potěšilo, kdyby si některý z hráčů troufl ztvárnit svou představu dění v Questu, ať už kresbou nějaké budovy, postavy, oblasti města, čehokoliv. Jak ale bylo řečeno, ne všichni jsme obdařeni talentovanýma rukama nebo zájmem kreslit, kdybych ale věděl o takovém zájmu u svého hráče, určitě bych se nebál debaty na téma "Dokázal/a bys nakreslit tohle?"
Příběh samotný u mne pár hráčů tvoří onou zvědavostí, případně i výtkami. Kdyby mi od nich byly jmenovány nějaké nedostatky či přání, byl by na ně stoprocentně brán zřetel, ačkoliv nemohu zaručit splnění přání. Jakožto PJ nechávám linii děje plynout samovolně (postavy konají, dění se hýbe v závislosti na jejich vytvořeném charakteru) a svou maličkostí do děje vnikám minimálně.
Ohledně spolupráce postav musím svůj Quest opustit, neboť vedu pouze sólové linie (můj názor na toto téma se jistě najde na fóru Hráči sobě). Rozhodně ale rád se spoluhráči hovořím o tom, co dalšího by se mohlo stát, jak budeme jednat a jak PJi ukázat, že nás hra baví a zajímá. A myslím si, že třeba Hulda by souhlasil s tím, že spolupráce dokáže hru velmi příjemně okořenit, ačkoliv někdy neznalost myšlenek druhého také potěší nebo rozesměje.
Konzultace v oboru? Tak v takových dobrodružstvích by bylo skutečně zajímavé hrát. Skloubil by se tak zájem o psaní a nějaké to vzdělání, lepší představu a tvořivost. Jak ale zmiňuji výše, opět je to hlavně o komunikaci mezi hráčem/hráči a PJem, která je pro všechno zásadní. Rozhodně se nebojím předat své znalosti a myšlenky hráčům, když si v něčem nebudou jisti a já budu mít výhodu vzdělání v nějakém oboru.
Předat svůj Quest někomu jinému? To je pro mne vskutku zvláštní představa. Nepopírám, že by bylo dobré dát hráčům tuto možnost, ale nejsem si jist, zda by výměnou za "pokračování" Questu převzali PJe, který může uvažovat v mnoha ohledech jinak, má jiný pohled a jinak bude i PJovat. Kdyby muselo k něčemu takovému dojít, předal bych štafetu někomu, koho osobně znám a mohu mu svěřit svou představu, za sebe ale říkám, že bych Quest spíše pozastavil či ukončil s tím, že při návratu do hry ho zas rozjedu.
Přeci jen, představy o světě, dění, postavách a událostech má každý jiné. Spoléhal bych na to, že kdyby někdo chtěl na myšlenku Questu navázat, utvořil by představu vlastní, dobrodružstvím inspirovanou. Postavy by se tam přesunout mohly, pokud by je to oslovilo, ale prostě už by to bylo něco jiného.
Abych myšlenku obhájil, zmíním jako příklad výcviky. Když je cvičitel mimo, je výcvik většinou předán někomu jinému. Nový cvičitel pak většinou začíná raději rovnou od podlahy, těžko se totiž navazuje na myšlenku vedenou jiným stylem, s jiným úmyslem. Někdy se dá navázat dobře, změna stylu vedení výcviku je však celkem dost vidět, aspoň dle mého.
Edit:
Určitě by ale nemuselo být špatné tvořit Quest ve dvou už od začátků, kdy by si dva (či více) lidé řekli, co a jak, pořád si ale myslím, že by to měl vést jeden z nich, který by zveřejňoval příspěvky a expoval, ale podíl by na tom měl i druhý člověk (a případně další).
|