Děkuji Hrunovi za svěřenou důvěru a prostory k debatám. Abychom tu tedy nelenili, nabízím vám všem, kteří toto fórum neuzamkli mezi těmi neviditelnými, několik témat na začátek. Opět bude platit totéž, co platilo po celou dobu. Není třeba omezovat se čistě na dané téma, jakýkoliv dotaz bude vítán, ať už rozproudí sáhodlouhou debatu, či bude zodpovězen snadno.
Témata: 1. Tvorba Questu I - Název, žánr, prostředí, doba. 2. Tvorba Questu II - Zápletka, okolní postavy, vedlejší linky. 3. Tvorba Questu III - Nábor, výběr postav, příprava na začátky. 4. NPC postavy - Kolik a jaké?
5. Konflikt ve jménu Questu?
6. Cesta k barevné kostičce - Jak, proč, co za to?
7. Oblíbený Quest - Který a proč?
8. Psaní příspěvků - Pevná vize či průběžný vývoj?
Další témata: Questové žánry - Věrnost klasice či víra v novince? Questové žánry II - Známá myšlenka, zajímavá myšlenka. Nástrahy PJingu - Smrt hráčské postavy Nástrahy PJingu - Reakce prostředí a boj o realističnost Perspektivy PJingu - Úplné změny samotné koncepce
Tučně označené téma bude aktuálně probíráno.
Kurzívou označené téma bude už probrané a uzavřené.
Každý s námětem na téma či zvídavou otázkou se může projevit, tiše doufám, že vás bude minimálně tolik, co doposud, ať pořád udržíme nějakou živost a aktuálnost.
Horyn: Jasně že to takhle je bohužel i opačně. Já měl naštěstí na PJe po téhle stránce štěstí. Jen u hráčů a spoluhráčů to tak trochu vázlo a vázne.
Na jiném serveru takhle byli aktivní 2-3 hráči z cca 8 po jeden rok, než se PJ rozhodl ty ostatní vyházet.
Ona to není jenom vina hráčů. Taky jsem tenhle trend pozoroval a většinou je tím spínačem to, že moc pozdě odepíše PJ. Hráč za tu dobu ztratí chuť od hry a začne odepisovat z povinnosti, natáhne si lhůtu a omluvou mu je, že PJ to udělal přece taky.
Z mého pohledu je při vedení questu nedostatečná komunikace mezi většinou hráčů a PJem. Často se hráči bojí upřesnit nějaké detaily okolí, nejasnosti apod., což může vést ke zbytečným omylům.
Stejně tak beru jako hodně velký nedostatek to, že někteří členové DA komunity dlouhodobě nedodržují stanovená pravidla questů, především pak v oblasti aktivity. Když je quest s aktivitou jednou týdně, mělo by se tak hrát a ne, že po týdnu začnu přemýšlet o tom, že bych snad i něco v nejbližším měsíci mohl dát dohromady.
George by měl několik krátkých rad jak lákat hráče do questu.
1)
projděte si výcvikem a úspěšně se prokousejte k modré kostce :) tím že má váš quest předvolbu dáváte signál, že bude stát zato.
2)
popište precizně o čem příběh bude. Ať si stvoříte jakýkoliv quest, vždy se najdou lidi kterým se líbit nebude a vždy se najdou tací, kterým se líbit bude. Musíte jen vytrvale hledat. Můžete občas nadhodit slovo v krčmě, na tlachách, zdi, kdekoliv.
3)
má cenu hledat ty pravé hráče i několik měsíců. Pokud to ostatní hráče nudí, asi nejsou ti praví :). Je ovšem blbost hrát s lidmi, s kterými si nejste jistí.
4)
a to nejdůležitější. Zkoušejte to a poučujte se ze svých chyb. To funguje daleko líp, než se řídit nějakým návodem. Každej jsme jinej a každý má radši jinej styl, jak se ukázat.
Koukněte na George, když jsem tu začínal, moje psaní nebylo nic moc. A vuala, s každým dalším questem lepší a lepší. Nikdy jsem se neřídil žádným přesným návodem, ale prostým citem. Stálo to hodně neúspěchů, ale přineslo ještě víc zábavy.
Radulesku, dovolím si říct svůj názor, doufám, že nejsi proti.
Quest jakožto takový vypadá zajímavě už svým originálním nápadem, o tom ani potom, nemít questů a práce spousty, uvažoval bych, ale ta zmínka o hodnocení můj zájem krapet snížila. Nevím, jak to vidí ostatní, ale já osobně si nemyslím, že je férové vůči ostatním questům, aby měl jeden vyšší hodnocení. Sice mi to může být jedno, ale i tak by mne zajímalo, co si o tom myslíš Ty, jakožto ten, který si to může dovolit?