"Bezpříběhová hra", pokud vím, znamená pouze to, že příběh není dopředu naplánován (tj. nejedná se o upgradovanou pohádku o slepičce a kohoutkovi jako většina RPG), ale tvoří se spontánně.
Hack and slash? Z posledního diabla mám málem rakovinu svalů na ruce
Jinak myslím že od White Wolfu z World of Darkness odděnení o nočních můrách by mohlo být něco na smysl toho co se právě hledá, ale nehrál jsem a tak mluvím jen z doslechu.
To co rika Simon je samozřejmě blbost. I klasické dungeony se považují za hry příběhové. A ať chceme nebo ne, tak někoho ten Hack and Slash prostě baví a přináší mu zážitky. Stačí si vzpomenout na takové ty puberťáky co občas potkáte v autobuse jak se baví o Diablu, Wowku apod. a chrlí ze sebe názvy příšer, jejich staty, schopnosti a nevím co. Všichni u toho vypadají jak na drogách :)
Eriu: S hrami bez příběhu ti moc neporadím. Žádnou konkrétní neznám a co vím je jen z doslechu. Pokud jsem to dobře pochopil je to takový hybrid mezi improvizovaným divadlem a RPG hrou. Nahodí se nějaká myšlenka a kolem ní se staví ehm "děj" a postavy. Myslím, že cílem je ponořit se do konkrétní situace bez kontextu a ten kontext pak společně objevit. Ale to fakt vařím z vody.
Aha... hm, představila jsem si něco postmoderního, kde se pokud možno děj a čas odsunou někam na vedlejší kolej, trochu psycho... Kde by šlo o atmosféru, vztahy mezi hráči, charaktery a podobně. A doufala jsem, že s tímhle má někdo nějaké zkušenosti... tak nic, no...
Ja si to vysvetľujem niečo ako príbeh bez deja. Zabijeme draka prejdeme dve miestosti nájdeme poklad, pobijeme škretov ďalší drak atp.. A to všetko len kvôli expom. Prosto, žiadny zážitok z hry.
Přijde mi, že tu spíš každý mluvíte trochu o jiných hráčích. To, co popisuje Devlin je právě onen exphunter - na něm je špatná už jeho podstata (opakuje, blábolí, uměle natahuje atd.). A jak říká George, za to expíky samozřejmě nedostane. Jenže když to zkouší často a ještě se třeba snaží něco uhádat, tak to je další jejich špatnost. A pak taky vkládají příspěvky i kam nemají - když mají napsat jiní hráči, oni tam svůj prostě vecpou.
To, co tu popisuje George mi přijde spíš jako aktivní, nabuzenej a zažranej hráč. A pokud píše moc balastu kolem, většinou ho na to stačí upozornit a on dál bude psát často a dobře a ještě k tomu víc k věci.
Andílek: Mohl bys prosím po probírané stránce zhodnotit jednu postavu? Je v archivu - neofi Q Svobodné tábory a postava Lurien Oriv Nievirav. Tam jsem se učila psát myšlenky k příběhu. A hlavně jsem se snažila hrát vysokou IQ.
Angeluss: jj to je problém veľa hráčov, ale s tým nič nenarobíš, pretože sú hráči ktorí si to jednoducho vysvetliť nedajú.
Ale myšlienkové príspevky(vsuvky) podľa mňa osobne dosť obohacujú príbehy a hlavne potom môže ten quest čítať aj nestranná osoba. Ale je treba aby súviseli nejak zdianim v queste a postavou, inak to stráca zmysel. Ale ak sa chce hráč zabaviť a napíše stránku myšlienok je to podľa mňa vec jeho, nikto nikomu nekáže aby čítal myšlienky postavy. V svojej podstate ani nemá nikto vedieť čo si postava myslí, takže kľudne to môže človek preskočiť a prečítať len to podstatné. Ja keď hrám ako hráč tak vôbec nečítam myšlienky iných postáv, to vedie akurát k pomýleniu a potom neviem čo som od nich zistil ja a načo mysleli. Ale nech si ich píšu.