Vexar: Za prvé, odhad není dovednost ale zvláštní schopnost. To, že barbar je silák, ví každý. Už ale jen válečník pozná, jak je vlastně skutečně silný při boji, aneb jak dobře umí zacházet se zbraněmi a jestli by ho porazil či nikoli. Je celkem logické, že toto jiná povolání nepoznají, protože prostě k boji a dalším dovednostem (schopnostem) přistupují jinak...
Stejně nechápu, proč na pravidla všichni nadáváte. Je to jen návod a nesčetněkrát je v něm zmíněno, že jako PJ si je kdykoliv můžeš upravit k obrazu svému, což je daleko daleko jednoduší, než vytvářet všechny pravidla sám od píky...
Sniper: pravda x) je obtížné najít takové hráče. Ale pak je ta hra na trochu jiné úrovni tak to nezřídka stojí za to.
To sme se ale trochu odchýlili od tématu.
Vexar: na složitém systému je špatné to, že je složitý. Vzpomínám si jak jsem pracoval s GURPSy... tam jde fakt všechno, ale najít hráče co jsou ochotni a schopni ten potenciál pojmout je neskutečně obtížné.
Sniper: já ti říkám že pravidla jsou nerealistický a ty mi říkáš to samý. Jen s rozdílem toho že já na to nadávám a ty to vychvaluješ.
Tu se nebavíme o tom co je lepší ale co komu přijde lepší. Tak se z toho každý může sám rozhodnout co mu sedí víc. Na složitém systému není nic špatného.
Co ty popisuješ je dovednostní systém. Všichni umí všechno, jen podle volených dovendostí někdo něco líp. Ideální, to je přece lepší, tak proč už dávno systémy jako DrD nevymřely? Protože jsou zábavné a jednoduché. V dovednostních systémech musí hráč znát vše, neboť za nevědomost platí. Musí se neustále rozhodovat, psát si složitý deník a ještě se v něm vyznat. A proti tomu máme systémy alá DrD. Takovéto systémy jsou nerealistické - a všichni to vědí. Ale prostě máš svoji malou část pravidel na přečtení a ta ti stačí. Máš pár věcí, ale každá má význam a může pomoci. Nečekají tě žádné volby - prostě naházíš atributy a hned hraješ. V tom je síla DrD. Argumentovat tím že každý by měl něco umět apod je mimo mísu, na to mám oblíbený protiargument "vidlička by měla umět dobře zatloukat hřebíky" - dané přání je nesmyslné, vidlička není určená na zatloukání hřebíků a pokud to tak děláš, nikdo ti nepomůže.
Snaha ostatních ti vysvětlit že to vlastně realistické je a že vidličkou zatloukat hřebíky je vlastně fajn je tedy podle mne taky naivní, ale to už je na jinou diskuzi ;-)
Draka pozná každej ... ale jestli ten drak bude plivat ohen, kyselinu, nebo malé trpaslíky pozná jen ten, kdo má v boji s draky zkušenost... imho by to nemělo záležet na povolání ale na levelu celkově
nakonec - mág by měl u každého poznat magickou sílu, válečník tu fyzickou apod...
Spinal: a přesně o tom mluvím. To je jedna z těch nesmyslných nelogických věcí v tomhle systému.
Odhad soupeře má mít každej, a když už, tak válečníci jen podrobnější.