Duší celkem: 900
Přítomných duší: 0
V krčmách: 0

      ### Hráči sobě ###
      Podělte se s ostatními o své názory a zkušenosti.

      Správcem tohoto fóra je: Townie

      Vyhledávání:

      Obnovit <<  284  >>

          20:05:00  23. června 2008
      Hrun: Myslim že Spinal vystihl co jsem chtěl říct. Nejde o to, že by jsi musel neustále házet kostkou, ale pokud se hráč rozhodne, aby se postava zasmála zrovna v opravdu nevhodnou chvíli, a má charismu 4, lidi ho vynesou v zubech, pokud má 20, lidi zakroutí hlavou a přejdou to, pokud to hráč udělal opravdu blbě, může PJ říct, že si u nich zkazil reputaci a bude na ně jeho charisma působit polovčně, protože si o něm budou myslet, že je blbec a neni nic horšího než předsudky... Ale to co ty říkáš není charisma, vědět kdy se usmát nezáleží na charismatu, ale inteligencia empatii - umění se vcítit. Pokud hráč např nepochopí vtip, nebo nepochopí, že daná situace je vážná, protože má inteligenci 4, nemůže za to charisma. To by mělo určit !!pouze!! účinek dopadu chování na obecenstvo.
      Příklad s tím balením žen... samozřejmě že to neni o tom že si hodíš jestli si jí sbalil, ale když před tou ženskou řekneš, že nesnášíš kočky a ona je miluje, s charismatem 4 se urazí a odejde, s charismatem 20 se třeba taky naštve budeš to mít šanci zamluvit, protože ti hned nevrazí facku. Jsou to jen reakce okolí na tvoje činy, ne znalost těch činů. Charisma nezahrnuje empatii, tu musí mít hráč...


       
         Spinal
        19:17:53  23. června 2008
      Hrun: No máš pravdu v tom, že charisma a inteligence se blbě hraje a => že né každému to sedne. Taky máš pravdu v tom, že se nemůžeš dívat na pevně dané číslo. Pamatuji si PJe co na ně hleděl doslovně a pak sem si s charismou 21 dělal co chtěl. (o ničem btw)
      Podle mě tam sou ty hodnoty jen orientační (pokud teda neházíš přímo proti pasti) a jsou ve hře hlavně pro PJ a ten by nim měl přihlížet. Jak by okolí reagovalo kdyby to či ono řekl s chrismou 5 nebo 20 (v jednom případě po něm hodí nejbližší věc a v druhém se rozchlámou (extrémní případy)). Postava podle nich podle mě hrát nemá. Něco jako, já mám chrismu 21 a tak všechny přesvědčím...


       
         Hrun
        17:09:11  23. června 2008
      Khargarwargonsu:
      No tak to už záleží na úhlu pohledu a jakým způsobem si chceš DrD zahrát. Určitě na tom, co říkáš něco je, ale přijde mi to trochu zjednodušující pohled na věc. Například to, že se umíš hezky usmát ještě nesvědčí o charismatu. Ono se to chce taky usmát v ten pravý čas na správném místě. Zatímco to první záleží zcela na rysech postavy, druhé už ovlivňuje hráč.
      Řekněme, že se hráč rozhodne, aby se postava zasmála zrovna v opravdu nevhodnou chvíli. Jenže ty jako PJ se koukneš na jeho/její charismu a vyřešíš to jak?
      Navíc z toho co píšeš v podstatě vyplývá, že vůbec nezáleží na tom, co hráč za postavu říká a dělá, ale jen na tom číslu na papíře. To už ti hráči rovnou můžou říkat něco ve smyslu "přemluvim támhletoho chlapa, aby mi půjčil zlaťák" nebo "pokusím se támhletu ženskou dostat do postele" místo toho, aby šli a přímo mluvili za postavu. To potom dopadá nakonec tak, že se při hře víc háže kostkama než mluví. Proti gustu žádný dišputát, ale mě osobně vyhovuje opačná varianta.
      Stejně jako s tou inteligencí. Některý věci by postavě třeba měli dojít hned a když budeš mít hráče tupce, tak mu budeš muset pomalu říkat "a teď si přišel na to, jak to vlastně je" nebo "dostal si nápad...".
      Vážně jsem se nesetkal s PJem, kterej by mi jentak naznačil řešení problému, jenom kvůli tomu, že mám napsáno u inteligence 20. Většinou tě nechají si na to všechno přijít sám.

      No, nějak se mi psanou formou furt nedaří vyjádřit o co mi vlastně jde, tak to zkusím nějak shrnout. Prostě u vlastností jako je obratnost, síla či odolnost mi je fakt jedno jestli je hráč namakanej, motoricky zdatnej sportovec s velikou výdrží, ale pokud jde o inteligenci a charisma, jsou prostě hráči, kterým nějaká role sedne víc a některým míň. A s těma hráčema, kterým ta role víc sedne je samozřejmě větší zábava.


       
         Vindikator
        17:05:30  23. června 2008


       
         Spinal
        16:22:38  23. června 2008
      Naprostej souhlas


          16:13:41  23. června 2008
      Hrun:
      Tak jasně že do toho patří i určité fyzické vzezření, ale charismatickej člověk by měl stejně působit na trpaslíka jako na elfa, který maj každopádně úplně jiný měřítka krásy.
      Stejně tak nesouhlasim, že se za to nedá hrát. Pokud máš osobní kouzlo, stačí se usmát a lidi roztajou, protože to na ně tak působí, zatímco necharismatickej člověk se usměje a lidi se mu začnou smát... takže to vlastně jen ukazuje, jaký reakce bude mít okolí na to co děláš.
      Když úplně necharismatickej chlap přijde do hospody a objedná si pivo, hospodská práskne korbelem a zamračí se na něj, nebo ho bude nějakou dobu úplně ignorovat. Když to samí udělá charismatickej, hospodská hned přiběhne a hezky se na něj usměje, + mu hodí např. nějakou zajmavou informaci (pokud se před tim někoho ptal) aby se před nim blejskla....
      I s blbou otázkou nebude vypadat jak blbec, toť vše...
      Na tom neni co hrát, jen PJovat... myslim že charisma je dost nedoceněná charakteristika, a většina PJ (co znám) na ní nehledí, což je škoda.

      Vysoká inteligence, např u kouzelníků 21, podle mě zahrát téměř nejde, pokud sám nemam IQ 200, na některý věci prostě nepříjdu, zatimco postava by na to přišla. Já osobně to řešim tak, že inteligentní postavě dám nějakou nápovědu, aby měl hráč větší šanci to zjistit. Pak se nestane že kroll (ale inteligentní hráč) má rébus (sitauci) v hlavě dávno vyřešený a nadává bušíc do stolu, že to ty blbci elfové ještě nevymysleli, nebo na to daleko dřív přijde postava s inteligencí 11 než 21.
      Všechno tohle ale musí řešit PJ, aby ta hra byla aspoň tročku autentická charakterům...


       
        Aglar
        13:55:21  23. června 2008
      Holy ->

      Hrun -> I tak se to dá říct.

      UgMugBaSuk -> No a musí přijít Kroll, aby z té složité věci udělal jednoduchou.


       
        Holyan
        13:48:15  23. června 2008
      Čech se píše s velkým Č.



       
         Hrun
        11:58:04  23. června 2008
      Zase to slovíčkaření. Já si pod charismatem (v reálu) představuju něco nepopsatelného (nepředstavitelného), co ten člověk v sobě prostě buď má nebo nemá a nedá se to naučit, protože je součástí jeho přirozenosti. Jenže co si budeme povídat, takových lidí je málo a ať už máme sebevětší ideály, měli bychom si připustit, že na člověka působíme prostě i tím, jak vypadáme (fyz. vzhled), takže charisma v Drd je podle mého názoru pokus o skloubení všech faktorů, jak osoba působí na ostatní a tam zapadá hodně věcí... tedy asi i "Holyho" prsa jak balóny
      Možná, že tedy výraz "charisma" není úplně ideální, ale který výraz je, že?
      A ještě taková lehká myšlenka. Přijde mi to i trochu jako záměr, že Drd charisma je spíš měřítko fyz. krásy než osobního kouzla, protože opravdové "charisma" se dá jenom těžko zahrát, když ho člověk nemá (viz. výše). To už je podle mě snazší zahrát blbýho, když jste chytří (ačkoli v opačném případě asi nastane dříve či později také problém).


          11:27:18  23. června 2008
      Každej tomu nějak říkáme;-)


      [1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [6]  [7]  [8]  [9]  [10
      [11]  [12]  [13]  [14]  [15]  [16]  [17]  [18]  [19]  [20
      [21]  [22]  [23]  [24]  [25]  [26]  [27]  [28]  [29]  [30
      [31]  [32]  [33]  [34]  [35]  [36]  [37]  [38]  [39]  [40
      [41]  [42]  [43]  [44]  [45]  [46]  [47]  [48]  [49]  [50
      [51]  [52]  [53]  [54]  [55]  [56]  [57]  [58]  [59]  [60
      [61]  [62]  [63]  [64]  [65]  [66]  [67]  [68]  [69]  [70
      [71]  [72]  [73]  [74]  [75]  [76]  [77]  [78]  [79]  [80
      [81]  [82]  [83]  [84]  [85]  [86]  [87]  [88]  [89]  [90
      [91]  [92]  [93]  [94]  [95]  [96]  [97]  [98]  [99]  [100
      [101]  [102]  [103]  [104]  [105]  [106]  [107]  [108]  [109]  [110
      [111]  [112]  [113]  [114]  [115]  [116]  [117]  [118]  [119]  [120
      [121]  [122]  [123]  [124]  [125]  [126]  [127]  [128]  [129]  [130
      [131]  [132]  [133]  [134]  [135]  [136]  [137]  [138]  [139]  [140
      [141]  [142]  [143]  [144]  [145]  [146]  [147]  [148]  [149]  [150
      [151]  [152]  [153]  [154]  [155]  [156]  [157]  [158]  [159]  [160
      [161]  [162]  [163]  [164]  [165]  [166]  [167]  [168]  [169]  [170
      [171]  [172]  [173]  [174]  [175]  [176]  [177]  [178]  [179]  [180
      [181]  [182]  [183]  [184]  [185]  [186]  [187]  [188]  [189]  [190
      [191]  [192]  [193]  [194]  [195]  [196]  [197]  [198]  [199]  [200
      [201]  [202]  [203]  [204]  [205]  [206]  [207]  [208]  [209]  [210
      [211]  [212]  [213]  [214]  [215]  [216]  [217]  [218]  [219]  [220
      [221]  [222]  [223]  [224]  [225]  [226]  [227]  [228]  [229]  [230
      [231]  [232]  [233]  [234]  [235]  [236]  [237]  [238]  [239]  [240
      [241]  [242]  [243]  [244]  [245]  [246]  [247]  [248]  [249]  [250
      [251]  [252]  [253]  [254]  [255]  [256]  [257]  [258]  [259]  [260
      [261]  [262]  [263]  [264]  [265]  [266]  [267]  [268]  [269]  [270
      [271]  [272]  [273]  [274]  [275]  [276]  [277]  [278]  [279]  [280
      [281]  [282]  [283]  [284]  [285]  [286]  [287]  [288]  [289]  [290
      [291]  [292]  [293]  [294]  [295]  [296]  [297]  [298]  [299]  [300
      [301]  [302]  [303]  [304]  [305]  [306]  [307]  [308]  [309]  [310
      [311]  [312]  [313]  [314]  [315]  [316]  [317]  [318]  [319]  [320
      [321]  [322]  [323]  [324]  [325]  [326]  [327]  [328]  [329

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).