|
Khargarwargonsu:
No tak to už záleží na úhlu pohledu a jakým způsobem si chceš DrD zahrát. Určitě na tom, co říkáš něco je, ale přijde mi to trochu zjednodušující pohled na věc. Například to, že se umíš hezky usmát ještě nesvědčí o charismatu. Ono se to chce taky usmát v ten pravý čas na správném místě. Zatímco to první záleží zcela na rysech postavy, druhé už ovlivňuje hráč.
Řekněme, že se hráč rozhodne, aby se postava zasmála zrovna v opravdu nevhodnou chvíli. Jenže ty jako PJ se koukneš na jeho/její charismu a vyřešíš to jak?
Navíc z toho co píšeš v podstatě vyplývá, že vůbec nezáleží na tom, co hráč za postavu říká a dělá, ale jen na tom číslu na papíře. To už ti hráči rovnou můžou říkat něco ve smyslu "přemluvim támhletoho chlapa, aby mi půjčil zlaťák" nebo "pokusím se támhletu ženskou dostat do postele" místo toho, aby šli a přímo mluvili za postavu. To potom dopadá nakonec tak, že se při hře víc háže kostkama než mluví. Proti gustu žádný dišputát, ale mě osobně vyhovuje opačná varianta.
Stejně jako s tou inteligencí. Některý věci by postavě třeba měli dojít hned a když budeš mít hráče tupce, tak mu budeš muset pomalu říkat "a teď si přišel na to, jak to vlastně je" nebo "dostal si nápad...".
Vážně jsem se nesetkal s PJem, kterej by mi jentak naznačil řešení problému, jenom kvůli tomu, že mám napsáno u inteligence 20. Většinou tě nechají si na to všechno přijít sám.
No, nějak se mi psanou formou furt nedaří vyjádřit o co mi vlastně jde, tak to zkusím nějak shrnout. Prostě u vlastností jako je obratnost, síla či odolnost mi je fakt jedno jestli je hráč namakanej, motoricky zdatnej sportovec s velikou výdrží, ale pokud jde o inteligenci a charisma, jsou prostě hráči, kterým nějaká role sedne víc a některým míň. A s těma hráčema, kterým ta role víc sedne je samozřejmě větší zábava.
|