Ailinel: Ohrazuji se proti "zoufalý" u těch výjimek. :P ]:} Jinak předpoklad mít větší sílu se nerovná obecná platnost. Má-li nějaká skupina předpoklady od přírody neznamená, že se promítnou u všech jedinců (jako u inteligence - Gaussova křivka).
George: Charisma & psychická odolnost? Charismatická může být i vyšinutá postava s výbuchy hněvu při každé pitomosti.
Tohle bych moc čísly teda nepopisoval, maximálně v rámci minipravidel pro nějakou konkrétní postavu...
to záleží na stravě a výchově... potkat nějakou ženskou, která jí jako slon a osm hodin denně tráví v posilovně, tak myslím, že jakákoli konfrontace by byla pro mě zcela zničující.
k odolnosti, myslím, že se tam spíš bere odolnost tělesná, už jen z toho důvodu, že se od ní odvozují životy a odolnost vůči jedům, psychická odolnost je tuším charisma (od kterého se odvíjí POM)
Ailinel: Však já také nepopírám, že se nemůže najít dvojice, kdy je žena silnější než muž. Spíš tu řeším záležitost statistiky a jakýchsi genetických vloh. V podstatě říkám, že když si vyberu náhodně nějakou ženu a nějakého muže, bude větší šance, že silnější bude muž. Tréninkem a posilováním lze dosáhnout hodně, nicméně s hormonama (testosteron, adrenalin...) a obecnou stavbou muže a ženy nic nenaděláš.
Hrun: krásně shrnuto a skoro ve všem souhlasím až na jedno, a to je ta síla, znám pár kluků, kde teda bych si i troufla dát s nima páku, ale zas na druhou stranu to asi budou zoufalý výjimky, vzhledem k tomu že jsem přeci jen "slabá" žena...
No jo lidi. Já říkám pořád, že pokud si chcete hezky zahrát, musíte hrát jen podle pravidel, které všem vyhovují či podle vámi upravených (nebrat celýho průvodce jako modlu, podle který musí všechno být) nebo podle nich nehrát vůbec.
Když jsme kdysi hráli s klukama DrD, tak skoro vždy bez pravidel. Jednu dobu jsme hráli Shadowrun, kde se nám většina pravidel dokonce líbila, ale taky jsme nějaké občas upravili nebo úplně vypustili.
Co se týče těch modifikátorů vlastností vzhledem k pohlaví, to je trochu obtížná věc. Když si vezmem například takovou sílu a odolnost, řekl bych, že muži by měli mít vzhledem ke své přirozené konstituci (více svalové hmoty) větší sílu a odolnost, nicméně do odolnosti by se dalo počítat i jakási psychická odolnost, schopnost sebeovládání apod. což by zase teoreticky mohly mít trochu vyšší ženy. Charisma... Nevidím důvod proč, dávat ženám stadardně vyšší charisma. Žena, která je více přitažlivá pro muže, u žen méně oblíbená být může. Stejně tak to může a nemusí platit pro opačné pohlaví. Zase záleží na tom co všechno si pod charismatem kdo představuje. Osobní kouzlo, vystupování, fyzický vzhled...
A inteligence? To by bylo opravdu na dlouho.
Co z toho vyplývá? Já bych asi neupravoval žádné hodnoty a bral bych je všechny prostě jen orientačně.
dodatek:
takovému DA krollovi stačí nějaká jedenáctná (možná míň nebo víc... jen odhad) úroveň a všechny body investovat do čtení psaní a hned je z něj filosof
nevidim důvod, proč by hobiti nemohli bejt namakaný nebo elfové třeba vypatlaný... prostě bych ty vlastnosti udělal všechny na dohodě s pídžejem (pokud někoho baví hrát s všema vlastnostma na 21 prosim, je to jeho věc, ale je vadnej) a rase bych nechal jen její zvláštní schopnosti, superčichy a podobně... samozřejmě by se postavy jako barbaři, lidi, kudůci, elfové slili do jednoho, protože žádný zvláštní vlastnosti nemaj, hold by s jim museli vymyslet, aby je v herním světě odlišovalo i něco jiného než vzhled...
jinak, bylo by tocela vtipný, kdyby třeba lidi měli pro ostatní rasy superchuť, nebo superhmat, supersluch, prostě pro nás je to normálka, ale ostatní rasy toho tolik neslyšej... bombovej nápad, žejo