Aglar: Znám
To mi napsal jeden hráč:
rozbiju dvere a za nima je sest goblinu vrhnu se na ne usekam jim hlavy posledniho odstrcim na zed a zeptam se co vi o skretim arcimagovi Vyhodil jsem ho....
K té magii...My hrajem s příbuznýma Hrdimové Fantasy. To je mnohem více propracovanější než DrD, ale moc složitý. V magii se na úspěch hází procentovkama a kouzelník - smolař může být na obtíž. Pokud hodíte totální neúspěch ( 0,00 procent ), tak vás to může hodit do jiného meziprostoru, sféry, otevřít to někde bránu do sféry démonů atd.
Pamatuji si jednou jak jsme šli asi ve třech vyšetřovat nějaké mizení karavan. Došli jsme za kupcem co to provozoval, že ho trochu vyzpovídáme. Ten zloděj co šel se mnou na něj hodil hypnózu a začal z otázkami: Kde máš sejf? Kde je od něj klíč? Jaké je k němu přístupové heslo? No nezabili by jste ho? Ještě upozorním, že tato výprava skončila fiaskem.
No v podstatě, se hodně vycházelo z fantasy a nejenom ze zaklínače. Opravdu bylo nejednodušší "seslat" nějaké znamení, ale trochu lepší kouzelník vám to znamení lehce překonal a vysmál se vám. V podstatě to bylo jednoduché, ale málo účinné a v podstatě to tou magenergii docela slušně plýtvalo.
Jinak ty zřídla byla podle elementů nějak rozdělena podle toho jak složité bylo z toho ty magy získat. Čím hůř a nebezpečněji, tím se v tom elementu dali seslat mocnější kouzla. Vím, že temňoušové mohli brát magy i z životů, ale už si nepamatuji čím to bylo podmíněno.
Jone ono to válečníci taky neměli moc jednoduché. Já jsem teda jednou hrál lučištníka a podruhé něco jako druida už nevím. Opravdu se tam některé vlastnosti dali pěkně promixovat a co postava to byl originál nejenom v charakteru, ale i ve vlastnostech.
My jsme zas zkoušeli dračák, ve kterym nebyl magie skoro vůbec nebo zřídka kdy. Kouzelnící i magie a i alchymisti byly velmi vzácní. Moc jsme to neprochytali takže se to moc neosvědčilo a občas ten kouzelník chyběl, ale bylo to celkem zajímavý.
Nejlepší styl kouzlení mi přišel v Podvrženci a Divomágovi od Rogera Zelaznyho. Bylo to vážně dobrý a navíc Ferro měl podobný styl kouzlení v jednom questu (031. myslím).
A jinak, myslím, že kouzlení by se mělo nechat na RP a na úsudku PJe. Bude rozdíl při soustředění se na složitý kouzlo uprostřed boje a na soustředění se na stejný kouzlo pěkně v klidu své pracovny. Kde asi bude větší šance, že se kouzlo povede? Nikdy jsem ale za kouzelníky moc nehrál, takže tu možná píšu bludy. (zase)