Jenom poznámka o psech v hospodě: Krčmář by podle mě ani nenadzvedl obočí. Kdo jinej by měl dojídat zbytky, co padnou lidem od huby? Nebo by to snad měl někdo uklízet?!
Scénka z filmu Byl jednou jeden král (aneb Sůl nad zlato): "Vidíte?! Ani pes to nechce!"
No stejně je to vždycky o domluvě s PJem ... Tenhle problém se dá srovnávat s hráči, co jsou zvěromágové, vlkdodlaci (nebo jiní dlaci), upíři atd. ..
Ted tak trochu něco jinýho:
Sám mám rád questy kde se postava dostane do problému a fakt ho musí řešit. Abych to upřesnil, v realu jsme hrály dračák. Tři postavy - hobit zloděj, kudůk alchymista, elf kouzelník (1., 2. uroven) se střetli s malou skupinkou skřetů někde v jeskyni. Abych pravdu řekl, byl to docela záhul, než vyřešili jak je všechny pobít. Ale byla to zábava.
Na druhé straně - člověk upír, barbar vlkdodlak a kroll drakočlověk . Skřeti jsou mrtvi v jedné minute, hotovo pokračujeme dál. A kde je zábava ? S tim se občas setkávám tady na DA ... To je další taková problematika.
Hehe, no tak hrdinu s Vlkem bych do Questu klidně vzal... Ale nevim jestli je to pro něj výhoda... jediný co to ukazuje, je, že je prase a nepere si spodky:D :D :D
Vraashar: jo. přitom jsou to v reálu zbabělci, kteří udrží naživu tak maximálně bakterii ve své nemyté tlamě, nic jiného. Jak říkám, když už to musí být tak ať jeden hráč hraje pouze za zvíře. Jako ale na druhou stranu, osobně vedu Ovesnou vůni, což je bajka a proto tam jsou zvířata s nerealistickým chováním povinností, ale to je prostě recese. Navíc tam všichni jsou zvířata.
Já bych řekl, že tady jsou zvířata opravdu spíš cool.
Jako PJ jsem už zažil mnoho lidí, kteří se hlásili s
vlkem/jednorožcem/pegasem/drakem s telepatickými (a mnohdy i jinými schopnostmi) schopnostmi (často měl přihlášený hrdina vlka plus jednoho ze zbývajících)
Tohle je opravdu na cool. Nejhorší je, že si to nedají vymluvit.
Tak co se týče hraní se zvýřatama jsou, dle mého, jen dva správné způsoby jak je zahrát. Ostatní jsou zvěrstva :-D
1) Postava sice má zvíře, ale jeho chování a rekce jsou plně v moci PJe. Chová se defakto jako část okolí spjatá s tím konkrétním hráčem. Bohužel značná část neofi PJů není schopná zvíře realisticky zahrát.
2) Hráč vpodstatě hraje za dvě entity. Sebe a své zvíře. U obou pak ale musí mít propracovanou osobnost a charakter. A obě se musí řídit popisem okolnostmi danými PJem. No a to je zas věc, kterou nezvládá většina hráčů. Hlavně to, že entity musí být opravdu oddělené. Není možné aby zvíře jednalo podle toho co si postava sice pomyslela, ale nijak navenek nevyjádřila. A už vůbec není možné aby chvíli existovalo a chvíli ne, podle potřeb postavy.
Osobně musím říct, že spousta lidí si sebou vezme nějaké to zvíře, protože ví, že to bude snazší. Náš bývalý PJ to řešil tak, že ten člověk měl většinou ze života peklo. Něco takového jako jsem tady viděl, že dobrodruh přišel do města s tygřicí, tak toho by u nás pěkně hnali. (I když byla vycvičená). Dokonce je s ní PJ nechal jít i do hospody.