Dungeon Siege je hlavně zoufalej pokus Majkrosoftu vytěžit něco z fenomenálního úspěchu Diabla 2, to v tý době zkoušel kde kdo. Celej systém DS je stejnej, jako vlastní hra - totiž jednoduchoučkej a pitomoučkej pro dvanáctiletýho hráče z USA. Munčkinovský zásady typu "zabij mečem potvoru, z ní vypadne větší meč, kterym zabiješ větší potvoru..." Jako sorry, ale řikat tomuhle "RPG" nemůžete ani z legrace:)
Mno tak Dungeon Siege mělo podle mě systém postupu postavy asi nejlogičtější.
Jedinej problém byl že to je absolutně bez příběhu, lineární, a velice rychle nudné.
A ty 4 vlastnosti stačí proto, že něco jako mluvení a diplomacie v tý hře vůbec nehraje roli, takže třeba charisma neni podstatná charakteristika:D
Elder Scroll má systém velice podobný a též poměrně kvalitní, ale s tím mam jiné problémy. A to třeba přiřazení každé dovednosti k jedné charakteristice, od které pak závisí DMG, efektivita a pod... Moc to zčernobílili:) Obratnej šermíř tam s mečem nemá šanci, a luk napneš tak silně, jak moc jsi obratný... hm. Ani to nakupování kouzel mi nepříjde jako ideální varianta.
Norrec: A těch 16 barev Pokud teda hraješ tu nejstarší verzi :) Ňamka.
Guner: Jasně, FATE není rozhodně pro každého., ale používá přesně ty mechanismy, o kterých se ten člověk v článku zmiňuje. Btw. FATE jako takový není pravidlový systém, ale jen nadstavba. Původnímu systému se říká Fudge a vyšlo pod ním více RPGček. Pokud tedy hledáš něco s postupným vývojem charakteru, ale FATE tě neoslovil, hledal bych obecně RPGčka s Fudge systémem.
Mne ten Fate systém príliš nepadol do oka.
Elder Scrols je fajn hra. Hlavne Oblivion bol pekne spracovaný cestovo. Quest for Glory bol super. A jo bola to adventurka.
Dobrý systém bol v Dungeon Siege. Ako v tomto neskokovom systéme. Ale zas na druhej strane :( iba 4 vlastnosti no :(
Tak to se omlouvám jelikož FATE znám jen ten název, Elder scrols jsem hrál jen v dobách, kdy jsem z toho neměl rozum a Quest for Glory pokud si dobře vzpomínám je docela krátká hra, a já bych jí zařadil spíše do adventur s RPG prvky, hrál jsem to docela dávno, asi si to zase stáhnu, už ani nevím kolik to má dílů.
Samozřejmě, že to v něčích silách je. Právě proto, že levelové systémy jsou skokové a nevyvážené vznikly stolová RPGčka jako například FATE, kde se namísto tabulek vychází z rozumu. Je to dokonce mnohem jednodušší, než běžný szstém. Pokud běhám rok po lese s lukem, prostě si v průběhu toho roku přidám dovednosti střílení, stopování, lov, zálesák atd. a napíšu si je do deníku. Dovednosti se pořád zlepšují po skocích, ale průběžně po jedné tak jak se je naučím, takže je výsledný vývoj plynulý. I na nevyužitý potenciál zmíněný v článku se ve FATE myslí.
Druhá věc je, že se ten člověk se snaží aplikovat semínka hrušky do jablek a chtěl by to celé propojit s D20 systémem, který je striktně tabulkový a přímo počítá s tím, že hráči nejsou schopní myslet ani se domluvit. To že si vybírá pro daný účel jeden z nejhorších systémů svědčí o tom, že buď nic jiného nezná a nebo ho baví výzvy.
Btw. mezi PC hrami se plynulý vývoj postav objevil ještě mnohem dřív už ve starých Quest for Glory a dneska třeba v sérii The Elder scrolls.