Kelghor: Já taky jen říkám že ten systém chce radikálně překopat protože takhle to neni moc funkční. Sám se o to víceméně pokoušim, ale nemůžu to tu sepisovat
Prostě mi ten systém přijde moc děravej na to abych ho používal.
Zkušenosti jsou od toho aby se rozeznal rozdíl v teoretické síle postav na první pohled. Ale k čemu to samo o sobě je? K čemu je umět rozeznat kdo je silnější? Z popisu by to mělo jít vycítit samo od sebe, on taky nikdo u nepřítele neuvádí jeho úroveň.
Ta se používá jen pro výpočty různých hodů a schopností. A jelikož ty já totálně vyloučil ze hry tak je pro mně úroveň totálně na nic. O tom tu mluvím x)
A nemyslím že tu moc lidí hází přesně nebo i nepřesně dle pravidel. Já se zabývám hlavně neoficiálními příběhy samozřejmě. Oficiální sou mi proti srsti jen už kvůli těm pravidlům.
Takže hlavně mluvím o hraní "bez pravidel" když jeden používá jen vlastní rozum a vše posuzuje dle něj.
Postava na prvním lvlu má dost odlišné schopnosti... respektive není dostatečně zkušená... proto se také zkušenosti nazývají zkušenostmi...
Čili zkušenosti jsou od toho aby se rozeznalo, jak moc je postava dobrá v tom co umí.. ne jen jak to umí využít.. jedná se prostě o tréning.. o učenost...
Kouzelník na 1. lvlu prostě je začátečník a tak je schopen zapamatovat si jen 3 kouzla.. (to jak je dokáže dobře využít není věc expů, ale hráče - defacto) kouzelníci na vyšších úrovních už umějí a zvládají více kouzel, protože si je za svůj život měli šanci namemorovat a naučit... znovu však opakuju, že jedna věc je kolik umí kouzelník kouzel a druhá jak je dokáže využít... ty jsi v posledním příspěvku hovořil o té durhé věci, která ale nemá tolik co dočinení se systíémem expů DrD...
MZbynda: O tom nemluvím. Mluvím o tom že rozlišovat je podle úrovní a povolání je úplná zbytečnost. Úroveň sama o sobě má vyjadřovat jak je postava silná, a to se přitom odvíjí ne od jejích schopností ale od toho jak je schopná je využít. Tak schopnější osoba se slabšími prostředky dokáže porazit jinou s lepšími. Jinak řečeno, nejde se o ten systém opřít a tudíž je zbytečný.
Pokud jde o povolání, tak ty vyjadřují jen na co se dotyčná osoba specializuje. Ale proč by se bojovník nemohl někdy naučit páčit zámky? Protože by pak válečník používající kouzla byl moc silný? Nebyl, jen je třeba mít podle stejných pravidel celý svět a tak se to vyrovná.
Samozřejmě že když obleču bojovníka do jiných hardů tak to bude pořád bojovník, ale od pohledu ho nijak od ostatních neodlišíš. Když jsem to říkal měl jsem na mysli jak zbytečné je odlišování podle úrovně.
Vexar: jenže když válečníka oblečeš do vesnických hadrů, tak je pořád válečník, jen v "přestrojní" a když ho postavíš na pole, tak nebude vědět co má dělat, když ho pošleš do bitvy, bude ve svém živlu a čím více bitev, tí více zkušeností a tím více síly a odolnosti..., a takhle bych ti mohl psát o všech postavách, myslíš, že kouzelník na poli bude orat? Možná tak bleskama a jen jedním až třema na první úrovni!!!
Smarfik: pokud se podíváš přímo na Altar, jsou volně ke stažení zkrácené verze pravidel. Obsahují všechny podstatné věci i inventáře, nebo popřípadě si tam můžeš z e-shopu nějaké objednat.